ОКЛОПНИ ТРАНСПОРТЕР ИЗ ПРИБОЈА: КАКО ЈЕ ФАП ПРОДУЖИО ЖИВОТ БОРБЕНОМ ОКЛОПНОМ ВОЗИЛУ М-86

Фото: Војска Србије

Војска Србије наследила је велику породицу борбених оклопних возила точкаша БОВ у три верзије. Та цифра је 2004. године износила 553, али у сваком случају после разлаза Државне заједнице Србије и Црне Горе, бројка је остала на више од 500.

Иако су та возила била застарела и неадекватна што се тиче оклопа, кориштене су за патролне задатке и на вежбама за противтерористичке операције и пратње. Мање модификације добили су БОВ-М86 који су послати били у Мировну мисију УН.

Упркос томе потреба за оваквим возилима је и даље постојала, а стручњанци Војнотехничког института уз помоћ инжињера из фабрике ФАП у Прибоју који су модернизовали комплетни БОВ и од њега напаравили потпуно нови оклопни транспортер на точковима удахнули су живот.

Први пут нови оклопни транспортер под ознаком ОТ 4х4 виђен је на Сајму наоружања „Партнер 2021“., јавности поново приказан на више војних вежби и од пролећа 2023 почео је да улази у наоружање Војске Србије.

Овај оклопни транспортер се негде води и под ознаком М-21, али званично усвојен је назив ОТ 4х4.

Конструктори су навели да је у питању оклопни транспортер намењен за превоз пешадијског одељења 2+9 по свим видовима земљиша и свим временским условима.

Возило је добило додатни оклоп који штити на челу до калибра 20 мм и на боковима до 12,5 мм. Под је добио противминску заштиту, а сви подсклопови на њему су измењени и домаће су производње или из увоза. БОВ је на предњој страни добио мало подужење захваљујући додатном оклопу. Посада излази кроз врата која су на боковима, а унутар возила постоји простор тј клупе за смештај војника у задњем делу, док на предњем седи возач и командир који од сада управља митараљезом.

За заштиту возила уграђен је митраљез калибра 12,7 мм који је померен са средине на леву страну командира, док се на десној налази возач. Пушкарнице које су постојале као код верзије БОВ М-86 има их укупно 6 и то по 3 са сваке бочне стране.

Иначе на боковима возила као и код БОВ М-86 остали су уграђени бацачи димних кутија.

Тактичко техничке карактеристике

Димензије: дужина 6.700 мм, ширина 2.600 мм и висина 2.500 мм

Маса оклопног возила 14.000 кг што је повећање. Код прототипског возила износила је 12.500 кг.

Носивост терета: 1.500 кг

Мотор: CUMMINS ISB 6.7 EU3, снаге 210 Kw или 285 коњских снага.

Мењач: Alison 3000 седмостепени, варијанта 6+1;

Погон: верзија 4х4

Оклопна заштита: од пројектила калибра 20 мм на челу и 12,7 на боковима,

Максимална брзина 110 км/х;

Возило може савладати газ дубине 1,5 м