СРПСКИ ОКЛОП У МИРОВНОЈ МИСИЈИ У ЛИБАНУ

Ово је први пут од када се Војска Србије налази у мировној мисији у Либану да је отворена ватра на њене припаднике

Патрола Војске Србије која се налази у мировниј мисији УНФИЛ у Либану нашла се на мети непознатих нападача који су отворили ватру.

Оклопно возило у коме је била патрола заштито је војнике и спречило да буде погинулих и повређених.

Ово је први пут од када се Војска Србије налази у мировној мисији у Либану да је отворена ватра на њене припаднике. Патрола се безбедно вратила у базу, а за сада не зна се ко је пуцао, мада је листа подугачка који су заинтересовани за овакав напад.

Оно што је интересантно да је Војска Србије недавно завршила вежбу “Тактички штит” како би се у пракси проверила спремност Вода за заштиту снага где ће му основни задатак бити обезбеђење базе мировних снага Уједињених нација.

Војска Србије ангажује Вод за заштиту снага у овој операцији од 2014. године, у саставу италијанског контингента, а у Либану се на задацима очувања мира тренутно налази и пешадијска чета Војске Србије, као и штабни официри и група специјалиста задужених за подршку.

Контингент Војске Србије у Либану тренутно броји 128 припадника мировне мисије односно једна механизована пешадијска чета. Припадници мировног контингента у Либану опремљени су модификованим лаким оклопним возилима БОВ М-86 који су добили уређај за климатизацију. БОВ М 86 од наоружања има пушкомитраљез калибра 7,62 мм М-84, затим ту су камиони ТАМ 150 и патролна возила ПУХ Г.

Мировну мисију УНИФИЛ је основао Савет безбедности у марту 1978. како би потврдио повлачење Израела из Либана, обновио међународни мир и безбедност и помогао либанској влади да обнови своју ефективну власт у тој области. Мандат је морао да се прилагођава два пута, због дешавања 1982. и 2000. године.

Након кризе у јулу/августу 2006. године, Савет безебдности је појачао Снаге и одлучио да ће поред првобитног мандата, између осталог, надгледати престанак непријатељстава; прати и подржава либанске оружане снаге док се оне размештају на југу Либана; и прошири своју помоћ како би се осигурао хуманитарни приступ цивилном становништву и добровољан и безбедан повратак расељених лица.

БОВ M-86

БОВ М-86 спада у лаки оклопни аутомобил. Возило је у односу на остала оклопна возила покретљивији на путевима и земљишту. Главни недостатак овог возила је слабо наоружање и оклопна заштита.

Оклопна заштита је састављена од антибалистичких прича које су међусобно спојене заваривањем. Дебљина плоча износи 8 мм на челу и 4мм на боковима, што пружа добру заштитут од стрељачког оружја, парчади граната на већим удаљеностима, али не и од противоклопног оружја. Конструкција возила је херметична и обликована у виду пловног тела. БОВ може да савлада водену препреку дубине 1,1 м.

Унутрашњост возила подељено је управљачки, командно-борбени и моторни део.

Командно-борбени простор служи за смештај и заштитут пешадијског одељења и опреме. Захвата предњи и задњи део возила. У предњем делу смештени су возач и командир. Поред места командира налази се уређај за осматрање, средства везеи носач наоружања. Поред возача се налази уређај за осматрање, уређај за управљање, мерни иниструменти, носачи личног наоружања и борбени комплет митрањеза. Изнад командира и возача се наалзи отовор за осматрање, проветравање.

У средњем делу БОВ-а налазе се клупе за смештај борбеног одељења – осам стрелаца са личним наоружањем, а за улазак са обе бочне стране постоје по једна врата.

Мотор дизел јачине 110 кW са ваздушним хлађењем се налази у задњем делу и он је поптуно и херметички одвојен од борбено-транспортног одељења. Осим мотора, у задњем делу налази се пречистач ваздуха, мењач, инсталације за довод горива и гашење пожара. Гориво је смештено у предњем заштићеном делу возила.

Изнад борбено транспортног одељења налази се узвишени део на коме се налази турела за тешки митраљез или пушкомитраљез, шест прозора, три осматрачка окна, седам пушкарница и два ротациона светла. Стакла на возилу израђена су од вишеслојног непробојног панцирног стакла које штити од зрна калибра 7,9 мм на 100 м даљине.

У опрему возила спадају уређај за вожњу у условима смањене видљивости и ратним условима ознаке ППВ-2, ИЦ фар домета 100 м, стандардни фарови са комбинованим предњим и задњим светлима, замраченим фаровима и сиреном. На возило се може уградити осматрачки и ИЦ фар. Притисак у пнеуматицима може се регулисати преко централне регулације, а измена притиска у пнеуматицима омогућава кретање по расквашеном терену.

Од остале опреме сту су мреже за запречавање које се налазе на предњем делу возила, десантни степеник који се налази иза возила и капациетета је четири војника-полицајца који се држе за рукохвате док су на степенику. Рукохвати су дуж целе платформе. Десантни степеник се може склопити или демонтирати са БОВ-а.

Наоружање:

Основно наоружање БОВ М-86 је митраљез М 86 калибра 7,62 мм или тешки митраљез калибра 12,7 мм. Купола је израђена од панцирног лима и пружа нишанџији заштиту од стрељачких пројектила до висине главе да предњих страна, док по боку заштита иде до сектора од 270 степени. На обе стране постављени су бацачи димних кутија БДК М-79. Бацачи имају елевацију 45 степени. калибар димних кутија је 82 мм. Димна завеса формира се на даљини од 150 м од самог возила, а формира се 10-12 секунди после лансирања.

Возило је снабдевебо са две преносне радио станице РУП-33 које су смештене у задњем десном делу возила.

Возило се иначе користи у складу са Правилом борбеног возила полиције. Основно правило је да војно или полицијско одељење садејствује у њему или ван њега у покрету и са ватром. Возила могу да садејствују са другим возилима.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *