ФРАНЦУСКИ ПВO СИСТЕМ МИСТРАЛ 3+ У СРПСКОМ ИЗДАЊУ

Иако се тврдило да се Мистрали набављају за ПАСАРС, показало се да војни инжењери имају у виду да се овај систем монтира на ново возило “Застава Терво” НТВ.

Осим МТУ-4 на новом теренцу у Крушевцу поводом Видовдана Војска Србија је приказала још један ПВО систем кратког домета и то француски Мистрал 3+ на мобилној верзији.

Систем сам по себи није нов јер је виђен на сајму. Иако се тврдило да се Мистрали набављају за ПАСАРС, показало се да војни инжењери имају у виду да се овај систем монтира на ново возило “Застава Терво” НТВ.

Развој ове ракете започео је 1974 године прошлог века у компанија МАТРА, касније MBDA. Ова ракета постала је оперативна тек 1988 године. Концепцијски се знатно разликује од руске Игле и америчког Стингер. Наиме Мистрал и шведски РБС 70 су две ПВО ракете кратког домета које не могу да се лансирају са рамена, него са одговарајућег постоља који има сензорски ситем. Французи су заправо у један систем са ракетом веће масе и ефикасније бојеве главе добили стабилнију платформу. Покретљивост је смањена, за фиксни лансер су потребна два војника.

акета има ИЦ самонавођење са хладним сензороми ради по принципу испали и заборави.
Фото: Андреј Млакар

Ракета Мистрал је тежине 18,7 кг. Пречник је 90 мм, а дужина ракете 1,86 м. Ракета је на чврсто гориво и има две фазе рада. Прва фаза рада је лансирање ракете из лансирног контејнера, а друга је маршевска фаза који обезбеђује домет од 500 до 6,5 км код основне верзије и Мистрал 3+ 7,5 км по даљини и од 5 м до више 3 км по висини док код верзије Мистрал 3+ је то 6,5 км. Бојева глава је тежине 3 кг са великим броје куглица од влграма, док упалјаћ може бити контактни и близински. Вероватноћа поготка износи 95 посто. Ракета има ИЦ самонавођење са хладним сензороми ради по принципу испали и заборави. Сензор се налази у пирамидалном носу ракете. Брзина ракете 2,7 маха.

Мистрал има термални нишан Сагем МАТИС, опционо Тхалес МИТС-2 који омогућава детекцију циљева ноћу и дању. Опциони ракета се угађује на различите платфроме, а Затава Терво са возило НТВ је

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *