Црно море последњих недељу дана постало је поново поприште сукоба Русије и Украјине, али и изазове. Упркос силним украјинским нападима авијација Црноморске флоте појачала је патролне летове у смеру према западу Црног мора.
Управо је то она зона коју користе НАТО извиђачке платформе за осматрање Крима и дуге патролне летове.
У прилог томе говори и то да авиони су наоружани за пресретање и обарање летелица на великим даљинама.
На снимку је као што смо навели се види борбени авион СУ-30СМ2 авијације Црномрске флоте наоружан ракетама ваздух-ваздух Р-77 и Р-37 за велике даљине посебно Р-37 домета 300 км за обарање летећих радарских станица, што указује да Руси све више разматрају можда и ту опцију у једном тренутку због повећаног броја нато извиђачких летова посебно стратешких беспилотних летелица.
Снимак описује вежбу, а не како се наводи борбено деловање на циљеве на Црном мору.
Ракете које су носили Су-30СМ2 су биле Р-37М и Р-77-1 .Ракете Р-60К(МК) ловци породице Су-27(30) никад и нису носили нити је носе .Нова тешка далекометна хиперзвучна ракета типа Р-37М ( Производ 610М) служи за гађање великих ,спорих и тромих дакле не-маневарских вазд.циљева тако да то нема везе са Ф-16 како су одмах и екпсресно објавили многи домаћи и страни медији. Додуше у једном случају је МиГ-31БМ ракетом Р-37М ракетирао укр. ловца типа МиГ-29 са даљине 125км ,погодио га и оборио. Ловцима Су-30СМ2 из састава 43 ОМШАП са базирањем у АБ Новофједоровка-Саки на Криму (МА ВМФ) ,ракете Р-37М ће служити током патролирања у ВаП изнад Ц.мора .Везано за макс ( дозвољену-прорачунату) даљину гађања са Р-37М по параметру ‘Дрмакс1’,треба имати на уму да радари Н011М Барс-М( Су-30СМ) као и Н035 Ирбис(Су-35С), имају макс даљину откривања-праћења ваздухолова у режиму ППС од 400км а где је даљина захвата 80% даљине откривања-праћења.Врло је могуће да модернизовани Су-30СМ2 поседују радаре са Су-35С ,значи Н035 Ирбис.
Кад се говоро о макс. могућој даљини лансирања Р-37М (помиње се у тексту даљина 300км), онда је треба повезати само са МиГ-31БМ јер он наравно може да постигне највећу висину и брзину током лансирања исте.Највећа висина са које може да је лансира је око 22км а највећа стварна брзина је 2.8М ( на тој висини око 3000км на час инструменталне брзине ) и уједно је то прва брзина ракете. Ако се узме у обзир да његов радар Н007АМ Заслон-АМ има макс даљину откривања-праћења у ППС целих 600км а где је даљина захвата барем 80% даљине откривања-праћења ,ракета Р-37М се може лансирати на велики надолазећи вазд. циљ са неких 400км даљине (текућа даљина до циља). Подсетимо се да је априла 1994 ,прототип МиГ-31М ( број 057 плави), лансирао 6 ракета К-37 ( пробна верзија ракете ознаке Производ 610) на 6 различитих мета од којих је једна лансирана на једну радио-управљиву мету удаљену при том 304км. Та даљина лансирања је до данас остала рекордна. МиГ-31М је при том летео дозвучном брзином на висини око 10км ( праг стратосфере).Такође треба имати у виду да Р-37М (стварна Vmax након завршетка фазе убрзавања у вишој стратосфери је 6 Маха ) ,има време аеродинамичке стабилности и управљивости 300 секунди.
Кад се говори о макс. могућој даљини лансирања Р-37М (помиње се у тексту даљина 300км), онда је треба повезати само са МиГ-31БМ јер он наравно може да постигне највећу висину и брзину током лансирања исте.Највећа висина са које може да је лансира је око 22км а највећа стварна брзина је 2.8М ( на тој висини око 3000км на час инструменталне брзине ) и уједно је то прва брзина ракете. Ако се узме у обзир да његов радар Н007АМ Заслон-АМ има макс даљину откривања-праћења у ППС целих 600км а где је даљина захвата барем 80% даљине откривања-праћења ,ракета Р-37М се може лансирати на велики надолазећи вазд. циљ са неких 400км даљине (текућа даљина до циља). Подсетимо се да је априла 1994 ,прототип МиГ-31М ( број 057 плави), лансирао 6 ракета К-37 ( пробна верзија ракете ознаке Производ 610) на 6 различитих мета од којих је једна лансирана на једну радио-управљиву мету удаљену при том 304км. Та даљина лансирања је до данас остала рекордна. МиГ-31М је при том летео дозвучном брзином на висини око 10км ( праг стратосфере).Такође треба имати у виду да Р-37М (стварна Vmax након завршетка фазе убрзавања у вишој стратосфери је 6 Маха ) ,има време аеродинамичке стабилности и управљивости 300 секунди.