Ратно ваздухопловство Кинеске народноослободилачке армије почело је са масовнијом испоруком ловаца пете генерације Ј-20 од 2021. године, након што је објављено да је авион ушао у производњу у много већем обиму крајем те године. Ваздухопловство Кине је једини корисник Ј-20, који је један од само два борбена авиона своје генерације, како у производњи, тако и на нивоу ескадриле, заједно са америчким F-35.
Наводно ће се стопе испоруке за Ј-20 повећати на 120 авиона 2025. године, што значи да ће достићи 250 одсто стопе којом се F-35 тренутно испоручује америчком ваздухопловству упркос томе што је реч о много већем авиону с два мотора, у односу на америчког супарника. Повећане испоруке су омогућиле да више бригада добије Ј-20 годишње, при чему је потврђено да је осам бригада добило авионе до краја 2022. године и да је још пет добило авион 2023. године – од којих су две у потпуности потврђене. С обзиром на то да ниједно друго ваздухопловство на свету не набавља нешто слично, чак ни упола мањег обима у односу на РВ Кине са њеним Ј-20, а уз производњу која је и даље у порасту, очекује се да ће ови стелт ловци опремити преко 30 бригада до крај деценије са испорукама за најмање четири бригаде за које се сматра да ће се врло вероватно десити 2024. године на основу доступних информација у вези са стопама производње.
Касније, децембра 2023. године,потврђено је да су две нове бригаде за које се дуго спекулисало да ће добити Ј-20 почеле да их примају, наиме 97. ваздухопловна бригада у ваздухопловној бази Дазу у Чонгкингу у близини града Ченгдуа и 4. ваздухопловна бригада у ваздухопловној бази Фошан близу Шенџена. Авиони Ј-20 у бившој фабрици заменили су лаке ловце треће генерације Ј-7Е, што је класа која се тренутно брзо повлачи из употребе и замењује са Ј-20, Ј-16 и Ј-10C, који се све више купују у великом броју за Ратног ваздухопловства Кине. 97. ваздухопловна бригада је прва јединица која је заменила Ј-7 са Ј-20. У међувремену, 4. ваздухопловна бригада је почела да мења са Ј-20 основне ловце Ј-11, дериват руског Су-27 који се производи по лиценци од средине 1990-их. Стратешка локација ваздухопловне базе Фошан омогућава Ј-20 да обезбеде дужности противваздушне одбране над Шенженом и Хонг Конгом, као и у поморској бази Лонгпо на острву Хаинан 500 км југозападно, где се налази окосница нуклеарне ракетне подморничке флоте земље. Објекат је такође удаљен само 700 км од Тајвана који је кључно потенцијално жариште за сукобе.
Стелт ловац Ј-20 је први пут испоручен Ваздухопловним снагама Кине у пролеће или лето 2016. године, а 176. ваздухопловна бригада у бази за обуку Дингкин у пустињи Гоби била је прва која је добила нове авионе, а затим је у фебруару 2018. године следила 172. ваздухопловна бригада у бази за обуку Цангџоу у близини градова Тјенђин и Пекинг. Једанаест месеци касније 9. ваздухопловна бригада у ваздушној бази Вуху близу Шангаја примила је ловце. Тако је 9. ваздухопловна бригада била последња јединица која је добила нове Ј-20 у наредне две године и последња која је добила основне варијанте авиона са дериватима руског мотора АЛ-31ФМ2, пре побољшане варијанте Ј-20А са WS-10C моторима, који су испоручени 1. ваздухопловној бригади у ваздухопловној бази Аншан у јануару 2021. године. Кинески аналитичари у то време тумачили су распоређивање као намеру да се пошаље порука Јапану и Јужној Кореји да не интервенишу у потенцијалном сукобу у Тајванском мореузу. Годину дана касније уследиле су испоруке 5. ваздухопловној бригади у ваздухопловној бази Гуилин. Година 2022, била је прва година у којој су Ј-20 могли да се испоручују у више јединица годишње, а у марту те године 6. ваздухопловна бригада са седиштем у ваздушној бази Џенгџоу постала је шеста јединица која је интегрисала нове ловце. У априлу је уследила потврда да је 111. ваздухопловна бригада са седиштем у Синђангу добила Ј-20, а у августу исте године. 8. ваздухопловна бригада у ваздухопловној бази Чангшинг, која се налази у близини Корејског полуострва, постала је осма која је преузела стелт ловце.
Испорука Ј-20 за три бригаде током 2022. године, омогућила је испоруку у најмање четири бригаде у 2023. години врло вероватном када се узме у обзир брзина којом се производња проширила. Поред 97. и 4. ваздухопловне бригаде, пријављено је и 131. ваздухопловна бригада са седиштем у ваздухопловној бази Нанинг близу Хајнана, 41. ваздухопловна бригада у ваздухопловној бази Вуисхан и 95. ваздушна бригада у ваздухопловној бази Лианиунганг, али није потврђено да је примила пету генерације млазњака. Значке пилота Ј-20 које изгледају као симбол 131. бригаде указују на то да је и ова јединица вероватно добила ове авионе. Стога је број бригада које су преузеле Ј-20, иако је потврђено да их је најмање десет, врло вероватно најмање дванаест, при чему ће испоруке мањем броју бригада од оних које су неке предвиђене за преузимање авиона током 2022. године, остати мало вероватним. Ј-20 се у многим аспектима може сматрати најистакнутијим светским ловцем за борбу ваздух-ваздух, са преко два пута већим дометом од било које класе западних ловаца и знатно већим радаром, док се његова авионика углавном сматра упоредном са онима код F-35, у софистицираности. Обим његовог распоређивања и стопа испоруке стога имају веома значајне последице на равнотежу снага у Пацифику.Сматра се да је примарно наоружање Ј-20 ракете PL-10 и PL-15 далеко боље од америчких и руских конкурената. Када су ушле у службу средином 2010-их, америчко ратно ваздухопловство почело да премошћује јаз ограниченим набавкама нових ракета АИМ-260 које су развијене посебно као одговор на кинеске ракете. За разлику од једномоторног F-35 који има веома ограничене перформансе лета, мање од половине домета Ј-20 и нема способност супер крстарења, двомоторни Ј-20 може да прими много више пројектила и има изузетно супериорне перформансе лета и веома високи ниво маневарске способности. Сматра се да и F-22 заостаје за кинеским Ј-20 или Ф-35. Могућности Ј-20 су се брзо побољшале између производних серија, са новим мотором за ловац WS-15 који је ушао у серијску производњу почетком 2023. године и очекује се да ће почети да опрема јединице на првој линији од средине 2025. године. Очекује се да ће WS-15 олакшати супер крстарење при много већим брзинама, вероватно премашивши 2 маха, док ће револуционарне перформансе лета ловца при свим брзинама, омогућавајући борбене операције на висинама које су веће од Армстронгове границе, и повећање домета Ј-20 који је већ водећи у свету због веће ефикасности горива.
J-20 je svetlosnu godinu iza F-35
Ajde ti to objasni ovom novinaru koji očigledno nema blage veze šta piše nego mlati o dometima aviona.
Dimi ko pokvareni Wartburg