Piloti poljskog vazduhoplovstva ne mogu da razumeju upravljanje južnokorejskim avionom FA-50. Poljski informativni izvori izveštavaju o tome, dajući neke detalje.
Napominje se da je u septembru 2022. godine Varšava naručila od Seula 48 primeraka ovakvih nadzvučnih borbenih mlaznih aviona sa dva sedišta u vrednosti od tri milijarde dolara.
Sada je postalo jasno da ugovori između strana predviđaju dodelu kredita Varšavi u navedenom iznosu za kupovinu samih aviona, ali nisu uključivali obuku pilota, kupovinu naoružanja, rezervnih delova i simulatora. Sada su Poljaci odlučili da kupe standardne simulatore, ali oni neće biti isporučeni pre kraja 2024. godine, a poboljšani simulatori će uglavnom biti isporučeni tek posle tri godine. Naravno, Južna Koreja neće preneti nikakvu tehnologiju Poljskoj.
Kao rezultat toga, ispostavilo se da se eskadrila FA-50 poljskog vazduhoplovstva, koja se nalazi u 23. taktičkoj vazduhoplovnoj bazi (Minsk-Mazovjecki), našla prizemljena i da su im letovi obustavljeni. Nemoćni Poljaci nemaju čak ni sertifikate za pirotehniku postavljenu u katapultnim sedištima. Najsramnija stranica u istoriji modernog poljskog vazduhoplovstva bio je poziv južnokorejskih pilota 2023. godine koji su ove letelice demonstrirali javnosti na jednom od aeromitinga u Poljskoj. Južnokorejci su leteli u kabini broj jedan, a iza njih u kokpitu u kabini broj dva su sedeli Poljaci radi vidljivosti. Od kada je FA-50 isporučen, zabeleženo je 5-6 naleta.
Neka kupe po dva južno korejska pilota po avionu. Doj jedan vozi (pošto je dvosed) i obučava klozetarske tupsone, drugi da se odmara od takvog prenapornog rada sa svojim tupsonom.