Производња оклопних возила је велики искорак за сваку државу посебно оклопних возила точкаша. Ово није више резервисано само за САД, Русију, Турску, Европу и поједине азијске чланице. Свој први искорак још 2018. године имала је и афричка држава Гана.
Појава необичног робустног оклопног возила велике висине, који помало личи на хрватска оклопна возила са почетка грађанског рата 1991. ХОТ -хрватски оклопни транспортер или курдских модификација из рата са исламском државом, изазвала је салве смеха и пошалице.
Војна парада да којој је представљено возило под именом КА1802 KANTANKA дигла је велику прашину, али и спрдњу, да једна афричка државе може да произведе своје прво оклопно возило.
Од тада је протекло много воде, али ово возило нити је ушло у серијску производњу нити је одмакло даље од прототипа.
О самом возилу се јако мало зна дефинисано је као: “Напредни оклопни аутомобил са ласерским даљиномером”. Наоружање чини тешки митраљез Бровинг калибра 12,7 мм, бацачи димних кутија.
Произвођач овог возила је каве ли ироније верска-јавна организација Кристо Асафо и још пар приватних предузећа из престонице Гане, Акре. Идејни творац је лидер те организације Квадво Сафо Катанка, доктор наука, проналазач, агроном, верски апостол и конструктор оклопних возила.
Возило је израдио Центар за технолошке изврсности, а ново оклопно возило за Војску Гане промовисано је у пакету са неколико производа за домаћинство. Описан као напредно оклопно возило са ласерским даљиномером, помало буду сумљу јер није приказано ништа по чему би се ово оклопно возило могло сматрати напредним нити ласерски даљиномер.
О возилу нема скоро никаквих тактичко техничких карактеристика, осим што су дата нека визуелна запажања да је унутрашњост оклопног возила тапацирана белом козијом кожом, седишта аутомобилска, возило поседује клима уређај и монитор, неки смтрају да је то класчни ЛЦД телевизиор. На задњој страни возила налази се искрцна рампа са степеницама са леве и десне стране, а борбено одељење не мора са се сагиње нити да искаче, него са само сиђе низ степенице.
За подвозје узета је више осовинска шасија, вероватно неког комерцијалног камиона у верзији 8х8 на који су постављене заварене челичне плоче. Неки наводе да је шасија кинекса и има везе са склапањем неких кинеских возила и компненти у Гани уз комбинацију са локалним деловимаО конфигурацији оклопне заштите STANAG не вреди ни говорити јер је непозната. Предњи део изгледа идентично као и код осталих оклопних возила, само што је гломазан због мотора који је постављен напред и који омогућава додатну заштиту са чела. На доњој косој плочи налазе се ролетне за довод ваздуха до мотора, што указује на одређени распоред машине. Мотор је ниже постављен нго што се мисли.
Сама шасија има четири моста, а предња осовина значајно је померена напред. Предпоставка је да је у питању конфигурација 8х8, међутим постоји предпоставка да су задње три осовине заправо погонске као и код терених возила.
Оклопно тело је огормно, док се обично код пројекције боребених возила, па и точкаша тежи ка нижој силуети. Површина возила је велика Колико штити оклоп од муниције и ког калибра и делова граната то нико не зна. У конструкцији оклопа није примењњно било ни варење него закивци. На боковима се налазе и пушкарнице.
Посада је вероватно трочлана. Возач се налази на левој страни. Поклопац за њега је огорман и у облику је кутије. На боковима налазе се врата за возача. На сувозачевом месту седи командир, који нема свој отвор, али има радио станицу и монитор ЛЦД телевизор преко кога контролише надзoрне камере
Све у свему, приликом производње су изошљарили готово колико аутор при писању овог текста 😉