За ово оклопно возило се с правом може рећи да је обележило почетак кризе у СФРЈ у освит грађанског рата и самог рата. Видео се од Словеније до Косова и Метохије. Најупечатљивије је било његово појављивање пред почетак грађанског рата у Хрватској.
Једноставно је реч о борбеном возилу или познатом под скраћеницом БОВ ознаке М-86 ВП (Војна полиција).
Настао је у фабрици ТАМ у Марибору на основу шасије војног камиона ТАМ 110 које армије чланица екс СФРЈ и даље користе. Развој фамилије оклопних возила започео је почетком 1980 тих и израђивао се осим за војно -полицијске задатке и као лансер противоклопних ракета ПОЛО М-83 и као ПВО познат и као БОВ-3 са троцевним топом М-55 калибра 20 мм. Била је предсеријски урађена верзија са два топа Бофорс Л-70 калибра 40 мм, али то возило никад није уведено у оперативну употребу. Такође постојала је и верзија БОВ СН односно санитетска за евакуацију рањеника, али од прототипа ово возило није одмакло.
БОВ М-86ВП данас у оквиру снага безбeдности налази се у Војсци Србије и Министарству унутрашњих послова.
Сама ознака ВП – војна полиција означава да се ово возило користи како за војно-полицијске, тако и полицијске задатке у урбаним и неурбаним подручјима. најважнији задаци су борба против диверзантско -терористичких група, заштита лица и објеката и сузбијање демонстрација, очување јавног реда и мира-
БОВ М-86 спада у лаки оклопни аутомобил. Возило је у односу на остала оклопна возила покретљивији на путевима и земљишту. Главни недостатак овог возила је слабо наоружање и оклопна заштита.
Оклопна заштита је састављена од антибалистичких прича које су међусобно спојене заваривањем. Дебљина плоча износи 8 мм на челу и 4мм на боковима, што пружа добру заштитут од стрељачког оружја, парчади граната на већим удаљеностима, али не и од противоклопног оружја. Конструкција возила је херметична и обликована у виду пловног тела. БОВ може да савлада водену препреку дубине 1,1 м.
Унутрашњост возила подељено је управљачки, командно-борбени и моторни део.
Командно-борбени простор служи за смештај и заштитут пешадијског одељења и опреме. Захвата предњи и задњи део возила. У предњем делу смештени су возач и командир. Поред места командира налази се уређај за осматрање, средства везеи носач наоружања. Поред возача се налази уређај за осматрање, уређај за управљање, мерни иниструменти, носачи личног наоружања и борбени комплет митрањеза. Изнад командира и возача се наалзи отовор за осматрање, проветравање.
У средњем делу БОВ-а налазе се клупе за смештај борбеног одељења – осам стрелаца са личним наоружањем, а за улазак са обе бочне стране постоје по једна врата.Мотор дизел јачине 110 кW са ваздушним хлађењем се налази у задњем делу и он је поптуно и херметички одвојен од борбено-транспортног одељења. Осим мотора, у задњем делу налази се пречистач ваздуха, мењач, инсталације за довод горива и гашење пожара. Гориво је смештено у предњем заштићеном делу возила.
Изнад борбено транспортног одељења налази се узвишени део на коме се налази турела за тешки митраљез или пушкомитраљез, шест прозора, три осматрачка окна, седам пушкарница и два ротациона светла. Стакла на возилу израђена су од вишеслојног непробојног панцирног стакла које штити од зрна калибра 7,9 мм на 100 м даљине.
У опрему возила спадају уређај за вожњу у условима смањене видљивости и ратним условима ознаке ППВ-2, ИЦ фар домета 100 м, стандардни фарови са комбинованим предњим и задњим светлима, замраченим фаровима и сиреном. На возило се може уградити осматрачки и ИЦ фар. Притисак у пнеуматицима може се регулисати преко централне регулације, а измена притиска у пнеуматицима омогућава кретање по расквашеном терену.
Од остале опреме сту су мреже за запречавање које се налазе на предњем делу возила, десантни степеник који се налази иза возила и капациетета је четири војника-полицајца који се држе за рукохвате док су на степенику. Рукохвати су дуж целе платформе. Десантни степеник се може склопити или демонтирати са БОВ-а.
Наоружање:
Основно наоружање БОВ М-86 је митраљез М 86 калибра 7,62 мм или тешки митраљез калибра 12,7 мм. Купола је израђена од панцирног лима и пружа нишанџији заштиту од стрељачких пројектила до висине главе да предњих страна, док по боку заштита иде до сектора од 270 степени. На обе стране постављени су бацачи димних кутија БДК М-79. Бацачи имају елевацију 45 степени. калибар димних кутија је 82 мм. Димна завеса формира се на даљини од 150 м од самог возила, а формира се 10-12 секунди после лансирања.
Возило је снабдевебо са две преносне радио станице РУП-33 које су смештене у задњем десном делу возила.
Возило се иначе користи у складу са Правилом борбеног возила полиције. Основно правило је да војно или полицијско одељење садејствује у њему или ван њега у покрету и са ватром. Возила могу да садејствују са другим возилима.