БОРБЕНО ОКЛОПНО ВОЗИЛО ПЕШАДИЈЕ НА ТОЧКОВИМА ЛАЗАР 3М: Нова модификација за Војску Србије

Борбено оклопно возило пешадије на точковима Лазар је постао један од препознатљивих производа српске наменске индустрије. Са овим возилом Србија се сврстала у земље које имају способност да произведу борбено оклопно возило на точковима у скалду са свим светским стандардима.

Лазар 3 је универзална платформа на основу које је развијена и противоклопна верзија “Ралас” као носач противоклопних ракета АЛАС са четири контејнера са ракетама домета до 9 км.

На тактичко-техничком приказу оспособљености Војске Србије “Гранит 2023” по први пут додуше на статичком делу видели једну нову модификацију оклопног возила Лазар-3 које је представљено државном врху.

Новитет, Лазар 3М модификован је у односу на претходну верзију Лазара значајно, приближивши српско борбено возило пешадије неким западним конкурентима на пример немачко-холандском Боксеру. Са бокова у односу на Лазар-3 склоњене су пушакрнице и стакла, постављена је нова заштита. Возило има ново вешање, нову унутрашњу ергономију и топ калибра 30 мм. По први пут саопштено је и да цена једног оваквог возила износи 1,2 милона долара.

Борбена примена овог возила извршена је 25. јула на полигону Пасуљанске ливаде, где је ово оклопно возило и борбено употребљено у дејствима на циљ на даљинама од 1.700 м.

Лазар 3М пешадијско борбено возило опремљено је беспосадном куполом 30мм 32В01. Намењена је за дејствовање по непријатељској живој сили, ватреним средствима и неоклопљеној/лако оклопљеној опреми; извиђање и препознавање циљева, осматрање околине.

Лазар 3 је оклопно возило, точкаш, формуле погона 8×8. Погонска група је смештена у предњем десном делу возила у простору који је потпуно одвојен од простора посаде. Свих осам точкова су монтирани на независном вешању и обезбеђују висок
степен мобилности возила. Све осовине су погонске док су прве две управљачке.
Лазар 3 поседује модуларну балистичку заштиту. Оклопно тело је израђено од панцирног челика и обезбеђује заштиту од крхотина граната. Простор возача и командира је смештен у предњем делу возила. Возило поседује бочна врата која служе за улазак и излазак возача и командира из возила . И возач и командир имају поклопац
изнад својих места. Возило је опремљено са по три перископа за возача и командира. Седиште возача се подешава у вертикалном и хоризонталном правцу, тако да одговара ергономским захтевима свих возача.
Простор за посаду се налази у задњем делу возила. Приступ је могућ кроз задњу рампу, двоја врата у оквиру рампе или кроз велике отворе на крову возила. Рампа је
конструиснаа тако да испуњава различите захтеве током војних операција. Функционисање рампе обезбеђује хидраулике која се може активирати из
простора возача као и дугметом у простору за мештај посаде.
Број чланова посаде зависи од мисије и наоружања којим
је возило опремљено.

Када возило има ДУБС (даљински управљива борбена станица број чланова
посаде је 12 (командир, возач, нишанџија + 9 војника). У случају уградње куполе број чланова посаде се смањује за један (командир, возач, нишанџија + 8 војника).

Тактичко технички подаци о Лазару 3

Димензије: дужина 7.92 м, ширина 2.95 м, висина (без ДУБС-а односно куполе) 2.32 м
Тежина: Максимална: 28 тона, минимална 24-26 т

Максимална брзина возила 110 км/х
Лазар 3М може да савлада ров ширине 2м и водену препреку 1,6 м

Наоружање:

Аутоматски топ 30мм 2А42, митраљез 7,62мм 6П7К

Нишан ТВ и термовизијски нишан са
ласерским даљиномером

Даљина гађања, км: аутоматски топ до 4 км, а митраљез до 1,5 км


Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *