Sedamdesetih godina 20 veka SAD su se u evropi suočili sa velikim brojem sovjetskih tenkova, s druge strane jedni borbeni helikopter AH-1 Kobra nije bio dovoljan i nije bio opremnjen sredstvima za vođenje borbenih operacija noću i u nepovoljnim meteorološkim uslovima. Pentagon je 1971. raspisao konkurs za napredni jurišni helikopter. U ispitivanju je učestvovalo šest helikoptera, a prvi protitip poleteo je 30. septembra 1975. godine, a drugi 22. novembra iste godine.
Helikopter AH-64 je dvomotorni, klasične konstrukcije sa četvorokrakim glavnim i repnim rotoromu obliku slova H. AH-64 je robustan helikopter koj može da izdrži pogotke kalibra 12,7 mm, a pojedini podkslopovi i do kalibra 23mm. Helikopter ima oklopljenu kabinu sa sedištima od kelvara koji izdržavaju pogodak kalibra 23 mm. Helikopter pokreću dva motora T700-GE-10 jačine 1.265kW, koji ima specifični izduvni sistem koji znatno smanjuje toplotni odraz letelice.
Osnovna oprema helikoptera su letno-nišanski senzori koji su montirani u rotirajućoj tureli u nosu helikoptera. To je dnevno-noćni optoelektronski uređaj koji objedinjuje optički uređaj za neposredno nišanjenje, TV sistem, IC uređaj za osmatranje prednje polusfere i laserski daljinomer/označivač. Sistem TADS se upotrebljava za otkrivanje, prepoznavanje i obeležavanje ciljeva. Uređaj PNVS obezbeđuje pilotu termovizijsku sliku prilikom leta noću i u složenim meteo uslovima. Za elektronsku zaštitu helikopter je opremljen signalizatorom radarskog ozračenja, signalizatorom osvetljenja laserom, radarskim ic ometačima i dispenzerom IC i radarskih mamaca.
Naoružanje helikoptera Apač čini top kalibra 30 mm Chain gun, 16 protivoklopnih raketa AGM-114 Helfire različitih verzija,76 nevođenih raketnih zrna kalibra 70 mm, dve rakete vazduh-vazduh AIM-9 Sidewinder ili Stinger i protivradarske rakete AGM-122 Sideram.
AH-64E verzija 6 je jedna od trenutno najmodernijih konfiguracija ovog borbenog helikoptera namenjenog za mrežnocentrično ratovanje. Helikopter predstavlja spoj fuzije senzora i naoružanja koji su međusobno dobro integrisani da dominiraju u složenim situacijama na bojnom polju. Kako navodi kompanija Boing verzija v6 uključuje poboljšani softver i preformanse naoružanja helikoptera.
Ova verzija helikoptera ima moderizovani radar AN/APG-78 sa povećanim dometom osmatranja sa 8 na 16 kilometara. Radar AN/APG-78 Longbow može da prati istovremno 60 ciljeva i napada njih 8 sa protivoklopnim vođenim raketama AGM-114L Longbow Hellfire dometa do 11 kilometara.
AH-64E je jedini jurišni helikopter na svetu opremljen sa sistemom Link 16. Zahvaljujući njemu i softveru MUMT-X (Manned-Unmanned Teaming E\eXpanded) posada može sa izviđačkih bespilotnih letelica kako strateških tako i taktičkih da dobija sliku u realnom vremenu i usmerava se prema datim situacijama. Povećani domet osmatračkog radara i moderniji softver omogućava ovom borbenom helikopteru otkrivanje ciljeva i nad vodenom površinom
AH-64E v6 je najsavremenija konfiguracija jurišnog helikoptera Apač. Od 1984. godine, proizvedeno je preko 2.600 Apača i isporučeno vojsci SAD i za čak 17 međunarodnih kupaca. Trenutno, širom sveta se koristi više od 1.260 Apača, od kojih više od 665 predstavlja E- verzija