Детаљи инцидента
Према саопштењу Балтичког бродоградилишта, тегљач је био усидрен уз пристаниште у фази завршних радова када је почео да се нагиње. Упркос интервенцији радника и служби за хитне случајеве, стабилизација брода није била могућа, те је до јутра „Капетан Ушаков“ потпуно потонуо, слетевши на дно уз мол.
Истражни комитет Русије покренуо је кривични поступак због кршења безбедносних прописа током грађевинских радова (члан 216 Кривичног закона РФ). Тренутно се утврђује тачан узрок несреће и процениће се материјална штета. Нема повређених.
О тегљачу „Капетан Ушаков“
Брод је део пројекта 23470, намењеног за: тегљење ратних и трговачких бродова у отвореном мору и леденим условима, пратњу пловила у лучким водама и гашење пожара и спасилачке операције
Изграђен у Јарославском бродоградилишту 2017. (поринут је 2022. године), требало је да буде испоручен Северној флоти у Мурманску до краја 2024. Ово је још један инцидент у низу проблема са руским бродовима – раније је носач авиона „Адмирал Кузњецов“ дуго био ван употребе због поправке а након рационализације трошкова у министарству одбране вероватно иде на сечење, а слични проблеми су задесили и друге тегљаче овог типа.
Реакције и последице
Министарство одбране је већ имало спор са Јарославским бродоградилиштем због кашњења испоруке сличног тегљача, „Капетан Сергејев“, захтевајући надокнаду од 1,5 милијарди рубаља. Овај случај још више истакао проблеме у испуњавању уговорних обавеза и квалитету радова.
У исто време, влада разматра забрану рада старих бродова како би стимулисала обнављање флоте. Овај потез има за циљ да смањи ризик од сличних инцидената и подстакне домаћу бродоградњу, али изазива контроверзе због потенцијалних економски последица за власнике застарелих пловила.
Ток истраге и будуће мере
Истрага још увек траје, а први резултати указују да је инцидент последица недостатка строже контроле безбедности током градње. Иако није било повређених, овај догађај поново покреће питање о ефикасности надзора у руском бродоградилишном сектору.
Медији наводе да ће се, у зависности од закључака истраге, можда повећати притисак на бродоградилишта да пооштре стандарде. Очекује се да ће Министарство одбране и морнарица преиспитати процедуре пријема нових бродова како би се избегли слични проблеми у будућности. Ако се открије веза корупције и несреће можемо очекивати нова хапшења.