STIGLA 43 MODERNIZOVANA “AJAX” OKLOPNA VOZILA ZA BRITANSKU VOJSKU

Britanska vojska pravi pomak u primeni programa oklopnog vozila „Ajax“. Isporučena su 43 operativna vozila koja su spremna za upotrebu. Ovaj napredni, digitalizovani sistem za kopnene operacije, razvija se u više različitih verzija za različite namene. Vozila se isporučuju kroz takozvane „kapacitetne serije“, što omogućava postepeno poboljšanje vozila kroz niz nadogradnji i modifikacija.

Najnovija nadogradnja uključuje poboljšanja oklopa, borbenih sistema, komunikacije, mobilnosti i smanjenja vidljivosti. Pukovnik Džejmi Hejvord, direktor programa „Ajax“, istakao je da je ovo tek deo ukupnog planiranog broja vozila i da će se isporuke nastaviti u narednih nekoliko godina, sa ciljem postizanja inicijalne operativne sposobnosti između jula i decembra sledeće godine.

Uprkos postignutom napretku, program „Ajaks“ se susreo sa izazovima kao što su problemi sa bukom koja utiče na bezbednost operatera i tehničke poteškoće u integraciji kupole. Očekuje se da će puni sastav flote biti značajno uveća. Do sada je proizvedeno 152 vozila od planiranih nekoliko stotina. Britanska kopnena vojska je pod stalnim kritikama koje dolaze unutar samih vojnih struktura. Kopnena vojska je mala, tehnika nije imala većih izazova, pa se u Ukrajinu šalje šačica kako nedostaci ne bi postali opšte poznata stvar.

„Ajax“ je visoko digitalizovan, sa sistemima koji omogućavaju brzu razmenu informacija i nadzor bojišta u realnom vremenu.

Vozilo „Ajax“ je naoružano automatskim topom kalibra 40 mm, što mu daje snažnu vatrenu moć. Pored toga, ima i dodatne mogućnosti za nošenje raznovrsnog naoružanja i unutrašnji prostor za transport municije i opreme.

Ovaj oklopnjak je osmišljen kao platformu za prikupljanje obaveštajnih podataka, s obzirom na to da ima napredne senzore koji mogu identifikovati i pratiti ciljeve na velikoj udaljenosti.

„Ajaks“ predstavlja važan korak ka modernizaciji kopnenih snaga Velike Britanije, jer poseduje kombinaciju mobilnosti, zaštite i naprednih sistema za detekciju. Primera radi, tenk Čelendžer je kritikovan u Ukrajini zbog loše mobilnosti. Najviše je korišćen tamo gde su putevi dobri – u Rusiji, u Kurskoj oblasti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *