КОМПАНИЈА ЈАКОВЉЕВ ЗАВРШИЛА ДРЖАВНА ИСПИТИВАЊА АВИОНА ЈАК-152

shutterstock

Државна испитивања новог школоског авиона Јак-152 су успешно завршена, летелица је ушла у састав комплекса борбене обуке на бази Јак-130 као почетни авион за обуку пилота Ваздушно космичких снага Русије. Ово је саопштила прес служба компаније Јаковљев.

Дуга државна испитивања авиона Јак-152 завршена су крајем 2023. године. У почетку је Обједињена ваздухопловна компанија Русије (ОВКР) планирала да заврши тестирање и почне да испоручује авион војсци 2021. године, али су планови померени унапред и значајно. Како наводе из корпорације, Јак-152 је намењен да ради у тандему са Јак-130 као „летеће учионице“ за војне пилоте.

Крајем прошле године, у складу са раније одобреним плановима, завршена су државна заједничка испитивања Јак-152. Током ових испитивања потврђене су главне летне карактеристике авиона“, преносе РИА Новости цитирајући речи представника компаније.

Иако су завршена државна испитивања летелице, радови на њој нису завршени. Ствар је у томе што је Јак-152 тестиран са немачким авионским мотором, такође је имао уграђену елису из увоза и разне друге компоненте. Све ово треба заменити домаћим компонентама, и то „краткорочно“.

„Тренутно се проучава уградња једног од два мотора руске производње на Јак-152. Једна од опција је модернизација садашњег мотора заснованог на руској компонентној бази, а друга је адаптација хеликоптерског мотора ВК-650 који је развио ОВКР за Јак-152“, изјавили су у компанији.

Развој система обуке Јак-152 почео је 2014. године у оквиру развојних радова са шифром „Птичка-ВВС“. Први прототип авиона појавио се 2016. године. Дужина авиона је 7,8 м, распон крила је 8,8 м, површина је 12,9 кв.м. Максимална маса при полетању – 1700 кг. Максимална брзина је одређена на 500 км/час, долет са пуним горивом (245 кг) је 1500 км. Авионика је обједињенса са Јак-130 и обезбеђује стварање јединственог комплекса за обуку.