КИНА ЗАВРШИЛА СОПСТВЕНИ МОТОР ЗА ПОДМОРНИЦЕ

принтскрин јутјуб

Немачка је 2020. године, у складу са општом политиком Европске уније, увела санкције Кини, одбијајући да извози у Кину производе војне и двоструке намене и с тим у вези обуставила је и производну линије дизел мотора MTU396, с којим су биле опремљене и подморнице РМ Кине.

То је довело до чињенице да је цела породица кинеских подморница (Type 039A/B/C/D) остала без мотора MTU16V396SE84, што је утицало и на програм изградње и одржавања сопствених подморница и дизел-електричних подморница испоручених у иностранству. Дакле, на основу модификације Type 039B , Пакистан треба да добије четири подморнице (још четири су пуштене у рад раније; локална ознака је Hangor), а Тајланд једну подморницу (пројекат S26T).

Под овим условима, Кина је почела да прилагођава националне дизел генераторе CHD620 за подморнице, који се користе на површинским бродовима, посебно на носачима авиона сопствене конструкције. Пројекат је имплементирао Henan Diesel Engine Co., Ltd (HND) из конгломерата бродоградње CSIC.

Како се наводи у публикацији AAG, као резултат радова обављеног 27. јула, кад је извршена сертификација мотора CHD620V16H6, пројектавоног да замени немачки MTU396 дизел-електричним подморницама.

С тим у вези, решава се комерцијални неспоразум са Тајландом, који је првобитно претио раскидом уговора о набавци дизел-електричних подморница због недостатка мотора за подморницу, а затим је ипак одлучио да сачека завршетак развоја кинеског мотора. Истовремено, немачка индустрија је неповратно изгубила потрошаче својих високотехнолошких производа – и Кину и купце својих дизел-електричних подморница.