СТАЛНИ ПАД БОРБЕНЕ ГОТОВОСТИ АМЕРИЧКЕ АВИЈАЦИЈЕ

Проценат оперативних авиона за мисије у саставу Ратног ваздухопловства САД у 2024. години пао је на најниже нивое у последњих 10-20 година, према новим подацима објављеним 18. фебруара.

Просечна стопа оперативности за мисије за све јединице РВ САД (USAF) пала је на само 67,15 процената у фискалној 2024. години (69,92 процената и 71.92 процената у 2023. и 2024. години). Доступни подаци за 2004-2006. и 2012-2024. години показују да су проценти оперативности за мисију током ових периода такође били већи, остављајући проценте у 2024. години најниже забележеним у последње две деценије. У оквиру флоте ловаца Ваздухопловства, ловци пете генерације F-22 и F-35 константно су смањивали просечне стопе способних за мисију због својих посебно високих потреба за одржавањем, при чему је стопа за проблематичне F-22 пала на само 40,19, док је стопа за F-35А остала на само 51,5 процената, испод већ контроверзних 55 процената виђених претходних година.

Прелазак јединица F-16 на F-35 био је примарни фактор који је смањио стопе способности за мисије у флоти ловаца, пошто се F-16 доследно показао као један од најлакших ловаца за одржавање, упркос томе што су трупови авиона истрошени деценијама употребе у поређењу са релативно новим F-35. Недостаци у програмима F-22 и F-35, наиме велика кашњења и отказивање велике већине производње F-22, утицали су на присиљавање старих ловаца из доба Хладног рата да остану у служби деценијама дуже него што је планирано, што је заузврат умањило њихову способност за мисију. F-15C који је требало да буде замењен F-22 и који је наставио да лети скоро 20 година него што је планирано, ограничен је на стопе способности за мисију од само 52,0 одсто. Проблеми са F-22 довели су до тога да Ваздухопловство од 2021. године настоји да повуче проблематичне летелице постепено током њиховог радног века, док повећава наруџбине за нове F-15.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *