Проблеми муче британску флоту на све стране. Од недостатка људства, због које су доста борбено способне фрегате повучене, до сталних техничких проблема на бродовима Краљевске морнарице – таква је тренутна ситуација у британској морнарици.
Четири фрегате Type 23, укључујући Monmouth, Montrose, Westminster и Argyll, повучене су из употребе без замене. Такође, фрегата Northumberland, пребачена је у центар за подршку фрегати Бабкок у Давенпорту у марту ове године.
По свему судећи, почетна инспекција и откривање квара на Northumberland су показали разочаравајуће резултате, а поправке на броду још нису започеле. Вероватно неће почети, с обзиром на то да реновирање Iron Duke од 103 милиона фунти такође није завршено. Планирају да га отпишу следеће године.
Било је планирано да “челични војвода” (Iron Duke) буде опремљен сонарним системом S2087 са брода Westminster, али се не зна да ли је таква “рокада” направљена или је остала само на папиру. Британци су закључили, да нема смисла трошити тако велике суме на брод коме је остало још само две-три године активне службе.
Фрегата Lancaster би требала да буде повучена 2025-26. године. То је најстарији преостао брод Type 23 и био је у Персијском заливу три године. Његово стање вероватно није најбоље и нема смисла да га се поправља. Био је закључак комисије.
Фрегата Richmond је требала да замени Lancaster, али је непланирани одлазак за Црвено море вероватно озбиљно одложила замену. Када се Lancaster врати из Персијског залива, вероватно ће бити повучен из употребе.
Фрегата Kent се тренутно припрема за одржавање са заменским PGMU. С обзиром на то колико дуго такве поправке обично трају, можемо претпоставити да се скоро неће вратити у употребу.
У зависности од тога када Кент буде послат на ремонт и шта ће се десити са HMS Northumberland, број фрегата би потенцијално могао бити смањен на само седам бродова 2026. године, од којих ће само пет заправо бити оперативно.
Нови бродови касне
Фрегате Type 26 Glasgow и Type 31 Venturer требале би да уђу у службу крајем 2027. године или почетком 2028. године. Међутим, колико је то реално, тешко је рећи. Venturer још није чак ни поринут, иако се каже да су труп и погонски систем у високом стању завршености.
Међутим, постоје проблеми. Прво, цена бродова је била значајно потцењена приликом склапања уговора, што је довело до сукоба између компаније Babcock ( Babcock International) и Адмиралитета. Градитељи траже додатни новац, али адмирали не желе или не могу да га дају. Спор су покушали да реше вансудским путем, али га још нису решили.
Друго, као што је раније речено, бродови нису били правилно наоружани за своју величину и депласман. Наводи се проблем о уградње америчког вертикалног лансера Мк. 41 (Mark 41 Vertical Launching System) Међутим, прве две фрегате, „Venturer“ и „Active“, већ су у таквом степену завршетка да не дозвољавају измене без озбиљнијих интервенција, што, наравно, нико неће учинити, јер ће се трошкови значајно повећати.Амерички лансери ће се вероватно појавити на последња три брода, а први ће их добити током великог ремонта, односно ускоро. То значи да ће оперативни официри Адмиралитета морати да узму у обзир такве карактеристике ових бродова приликом планирања борбених служби.
Претпоставља се да ће нове фрегате Type 26 и Type 31 улазити у службу годишње, по један брод сваког типа. Тешко је рећи колико је то реално; До 2033-34. године, све фрегате Type 26 и Type 31 би требале да буду у употреби, а последње две фрегате Type 23 би требале да буду повучене из употребе. Међутим, ово је прилично далека перспектива.
Постоје још хитнији проблеми. Велики источни крсташки рат Краљевске морнарице планиран је за следећу годину. Ако је више-мање јасно са носачима авиона, онда постоје велики проблеми у пратеће бродове.
Неопходни су најмање један разарач, две фрегате и вишенаменска нуклеарна подморница. Узимање две од пет фрегата је некако погрешно. Техничко стање подморница класе Astute такође изазива велике сумње. Једна од њих чека поправку у Девонпорту. Остале напуштају базу веома ретко и на кратко.
Чак је и подморница SSBN Dreadnought отишла да тестира ново торпедо, иако је много разумније сачувати далеко од бесконачног ресурса не тако нове SSBN и такав задатак поверити релативно новим вишенаменским подморницама Да ли ће једна од нових подморница моћи да издржи вишемесечно путовање од хиљаду миља је, наравно, занимљиво питање.
Нешто је такође пошло наопако са бродовима за снабдевање. Нема јасних информација о тRFA Fort Victoria. Она ће званично учествовати. Незванично, рђа уза зид без икакве поправке. Посада је била делимично распоређена међу оним бродовима који су били у пловидби.
Један од четири релативно нова брода изненада је повучен из употребе без икаквог објашњења. За дугу кампању потребан је најмање један, а најбоље два, јер мотори троше дизел гориво брзо. Или „пузати“ од луке до луке, али ово уопште неће бити краљевски.
Подсећамо да ће 2035. године, за 10 година, истећи предвиђени радни век Dreadnought и Astute. И њих треба мењати, а замену је требало да почне да се припрема још јуче. Ово је сурова британска реалност. А како ће се Њихова Господства „извући“ из свега овога, тешко је претпоставити.
А шта би на то рекао велики адмирал Лорд Нелсон, да је жив?
Izvucice se oni. Pocnu 2 do 3 rata, zarade 20 tak milijardi dolara i eto brodova.
Nema ni potrebe da popravljaju brodoce, Rusi će to očas rešiti.