Сукоб у Украјини постао је јасан доказ да су многе тактичке радње које су се биле уобичајено у претходним сукобима изгубиле на важности. Стручњаци сада кажу да је можда главна руска грешка првих недеља сукоба била тактика кретања великих оклопних колона преко украјинске територије.
Првобитни план за операцију био је да колоне оклопних возила стигну до положаја падобранаца који су заузели аеродром Гостомел, а затим пресеку украјинску престоницу тако што су заузели насељена места дуж аутопута Житомир-Кијев, формирајући тако обруч око града са запада. Руска команда је предузела сличне акције за покривање других већих градова у Украјини.
У пракси, међутим, овај сценарио није било могуће спровести. Велике колоне опреме стварале су саобраћајне гужве на аутопутевима, постајући лаке мете за украјинску артиљерију и авионе. У исто време, задње колоне су често заостајале за предњим снагама, падајући у заседе диверзантских група Оружаних снага Украјине на сеоским путевима.
Један од најтрагичнијих примера такве тактике био је губитак мале руске колоне на харковском обилазници. Овде су се на удару украјинских снага нашло неколико примерака руске војне технике, које су остављене да контролишу најважнију транспортну петљу.
Тенк Т-80БВМ, пар МТ-ЛБ и КамАЗ са ЗУ-23-2, у пратњи малог броја пешадинаца, били су жртвом контранапада украјинских снага и на крају су уништени. Након тога, руске колоне су више пута биле на удару украјинске артиљерије и јуришних беспилотних летелица Бајракјар, укључујући и током њиховог повлачења из предграђа Кијева.
Упркос томе, руска команда је наставила да користи тактику кретања у великим колонама током наредних неколико месеци. Тек у лето 2022. године постало је јасно да за кретање чак и позадинским деловима треба углавном користити сеоске путеве или чак кретати се дуж бројних шумских појасева.Вреди напоменути да су велике оклопне колоне у то време формиране не само да се крећу од тачке „А“ до тачке „Б“, већ и да јуришају на велика украјинска упоришта. У великој мери из тог разлога су руске снаге претрпеле разочаравајуће неуспехе у офанзивним операцијама и претрпеле неоправдане губитке.
Како примећују војни стручњаци, руске трупе су морале да мењају тактику јуриша и кретања, како кажу, у ходу. Појава великог броја украјинских беспилотних летелица на небу изнад зоне фронта приморала је руску команду да почне да користи тактику јуришних напада малих група, када једна или две јединице лаких оклопних возила, под заштитом тенка, пробију у насељено место, брзо искрцају трупе и врате се на првобитне положаје како би укрцале нову групу пешадије.
Успех оваквих акција препознала је чак и војна команда украјинске војске, која, иначе, још увек не може у потпуности да се прилагоди тактичким методама Оружаних снага Русије.
Према мишљењу стручњака, бројни покушаји јуриша на Угледар приморали су Оружане снаге Русије да коначно одустану од тактике кретања и јуришних операција употребом великих колона оклопних возила. Град је, подсећамо, заузет захваљујући бочном маневру и пресецању логистичких комуникација украјинске војске. Касније су сличне акције довеле до успешног заузимања Селидова, Горњака, Курахова и Торецка (Дзержинска).
Експерти наводе да је руска војна команда извукла праве закључке из неуспеха првих месеци сукоба. А сада се више не виде велике механизоване колоне. Међутим, горчина тих губитака ће, према мишљењу стручњака, још дуго остати подсетник. Али без губитака, оружани сукоби ове врсте и обима не могу се добити.