Čitava ruska štampa piše (ali ne samo ona) nakon što je, konačno, ruska industrija uspela da proda Su-57, domaći avion pete generacije.
Sa komplikovanom pričom, velikim kašnjenjima, problemima sa motorima i padom prvog aviona u serijskoj proizvodnji, Rusija je posle mnogo godina uspela da pronađe inostranog kupca za Su-57. Reč je o Alžiru.To je saopšteno preko alžirske državne televizije, koja je izvestila da se alžirski piloti obučavaju u Rusiji, a očekuje se da će isporuke početi kasnije ove godine.
Rosoboroneksport, ruska državna agencija za izvoz oružja, ranije je otkrila da je neimenovani strani kupac naručio Su-57.
Informaciju potvrđuju obe države i Alžir postaje prvi strani kupac Su-57.
Treba napomenuti da je Alžir ranije od Rusije kupovao razne vrste naoružanja, od aviona Su-30MKA, MiG-29 i Su-24 do tenkova T-90S i PVO sistema S-300 ili S-400 Trijumf.
Mnogi stručni časopisi pišu da će misija Su-57 biti da se suprotstavi F-16 Block 70 Viper, najsavremenijoj verziji američkog F-16, u Severnoj Africi.
Ruska izdanja potvrđuju da je Alžir odlučio da kupi Su-57. Broj aviona nije preciziran, ali više medija govori o 14 aviona.
Izdanje Vzglяd najavljuje da bi se, na osnovu „izvora“, posle odluke Alžira mogle podstaći i druge države da izaberu rešenje Su-57.Rusiji ostaje da sa Indijom potpiše veliki ugovor za takve avione.
Navedeni izvor takođe podseća da je cilj Alžira – bivšeg dela francuskog kolonijalnog carstva i tržišta koje je Francuska izgubila – da se suprotstavi rivalskom Maroku, državi koja kupuje oružje od SAD.
Već se govori o „trci u naoružanju u severnoj Africi“, gde obe države nastoje da konsoliduju prednost kako bi nametnule svoju dominaciju u toj oblasti.
S tim u vezi, treba podesetiti da je Maroko nedavno nabavio F-16 Fighting Falcon Block 72, verziju Viper, najnapredniju od američkih F-16, sa elementima 5. generacije. Tako će Su-57 imati misiju da „kontrira” F-16 Viper.
Šta donosi F-16V Block 72 Viper?
F-16V Block 72 Viper je najsavremenija verzija F-16, daleko najpopularnijeg borbenog aviona 4. generacije visokih performansi. F-16 Viper takođe integriše elemente 5. generacije.
Verzija Block 70 uključuje najsavremeniji AESA radar APG-83, naprednu avioniku, kao i mogućnost integracije novih savremenih sistema naoružanja.
Istovremeno, kompjuteru misije su dodata velika poboljšanja, čime je letelica dobila novu „digitalnu kičmu“, a modernizovana je i kabina.
F-16 Viper ima digitalni displej sa širokim panelom, kao i modifikovani rezervoar za gorivo.
Šest zemalja se poslednjih godina opredelilo za avion F-16V Block 70/72 (nazvan „Viper”): Bahrein, Bugarska, Jordan, Maroko, Slovačka i Tajvan.
O Su-57
Lovac Su-57 ima mogućnost upotrebe raketa R-77 i R-37M.
Novi Su-57 je više nego aerodinamički superiorniji u odnosu na F-35, sa brzinom preko dva maha bez upotrebe naknadnog sagorevanja i dometom do 3.500 km.
Borbeni avion Su-57 nosi moćan arsenal raketa vazduh-vazduh: R-74M2 sa infracrvenim navođenjem srednjeg dometa, R-77M sa radarskim navođenjem i dometom preko 150 km, R-37M velikog dometa; sposoban da gađa kopnene ciljeve raketama H-38 i nizom vođenih vazdušnih bombi; je nosač hipersonične rakete H-47M2 Kinžal. Su-57 je primetno napredniji, ali uporediv po ceni sa svojim visoko efikasnim prethodnikom, Su-35.
Lovac ima dobro implementiran paket avionike, uključujući radare koji gledaju sa strane koji obezbeđuju svest o situaciji dok se suprotstavljaju sopstvenoj detekciji, i infracrveni sistem za pretragu i praćenje koji olakšava otkrivanje i angažovanje stelt aviona na velikom dometu. Njegove mogućnosti su poboljšane bespilotnom letelicom Ohotnik, koja pruža podršku za izviđanje i prenos podataka, a takođe je sposobna da izvodi napade.
SU-57 I F-16 to uopšte nisu avioni iz iste kategorije!!! I ne mogu biti konkurenti jedan drugom!! Gluposti šta se piše
SU57 i F16?? Kao Bog i šeširdžija. Nije za poređenje.
Alžiru će da bude lakše da objedini svu tehniku, jer koliko vidimo ruskog je porekla, a pitanje je dal’ će Maroko morati da počne da kupuje PVO sisteme zapadnog porekla, da bi maksimalno iskoristili prednosti mašina koje su pazarili. U tom slučaju će morati da odreše kesu poprilično. A pisalo se i oborenom Lokidu, prijateljskom vatrom baš zbog odsustva koordinacije između PVO i oborene letilice. Ne bi me čudilo da je to namerno protureno kroz medije, da bi se nenametljivo sugerisalo korisnicima da jednostavno moraju da kupe Link 16, da bi im potentne mašine uopšte imale svrhu za koju su namenjene. Jedan avion manje, verovatno se previše ne uzbuđuju zbog toga, možda bi pre ili kasnije ipak bio polupan. Naravno odabrani kupci mogu da odreše kesu, oni drugi ne moraju da se previše uzbuđuju zbog toga, ne mogu da je kupe, jednostavno nemaju pedigre.