Читава руска штампа пише (али не само она) након што је, коначно, руска индустрија успела да прода Су-57, домаћи авион пете генерације.
Са компликованом причом, великим кашњењима, проблемима са моторима и падом првог авиона у серијској производњи, Русија је после много година успела да пронађе иностраног купца за Су-57. Реч је о Алжиру.
То је саопштено преко алжирске државне телевизије, која је известила да се алжирски пилоти обучавају у Русији, а очекује се да ће испоруке почети касније ове године.
Рособоронекспорт, руска државна агенција за извоз оружја, раније је открила да је неименовани страни купац наручио Су-57.
Информацију потврђују обе државе и Алжир постаје први страни купац Су-57.
Треба напоменути да је Алжир раније од Русије куповао разне врсте наоружања, од авиона Су-30МКА, МиГ-29 и Су-24 до тенкова Т-90С и ПВО система С-300 или С-400 Тријумф.
Многи стручни часописи пишу да ће мисија Су-57 бити да се супротстави F-16 Block 70 Viper, најсавременијој верзији америчког F-16, у Северној Африци.
Руска издања потврђују да је Алжир одлучио да купи Су-57. Број авиона није прецизиран, али више медија говори о 14 авиона.
Издање Взгляд најављује да би се, на основу „извора“, после одлуке Алжира могле подстаћи и друге државе да изаберу решење Су-57.Русији остаје да са Индијом потпише велики уговор за такве авионе.
Наведени извор такође подсећа да је циљ Алжира – бившег дела француског колонијалног царства и тржишта које је Француска изгубила – да се супротстави ривалском Мароку, држави која купује оружје од САД.
Већ се говори о „трци у наоружању у северној Африци“, где обе државе настоје да консолидују предност како би наметнуле своју доминацију у тој области.
С тим у вези, треба подесетити да је Мароко недавно набавио F-16 Fighting Falcon Block 72, верзију Viper, најнапреднију од америчких F-16, са елементима 5. генерације. Тако ће Су-57 имати мисију да „контрира” F-16 Viper.
Шта доноси F-16V Block 72 Viper?
F-16V Block 72 Viper је најсавременија верзија F-16, далеко најпопуларнијег борбеног авиона 4. генерације високих перформанси. F-16 Viper такође интегрише елементе 5. генерације.Верзија Block 70 укључује најсавременији AESA радар APG-83, напредну авионику, као и могућност интеграције нових савремених система наоружања.
Истовремено, компјутеру мисије су додата велика побољшања, чиме је летелица добила нову „дигиталну кичму“, а модернизована је и кабина.
F-16 Viper има дигитални дисплеј са широким панелом, као и модификовани резервоар за гориво.
Шест земаља се последњих година определило за авион F-16V Block 70/72 (назван „Viper”): Бахреин, Бугарска, Јордан, Мароко, Словачка и Тајван.
О Су-57
Ловац Су-57 има могућност употребе ракета Р-77 и Р-37М.
Нови Су-57 је више него аеродинамички супериорнији у односу на F-35, са брзином преко два маха без употребе накнадног сагоревања и дометом до 3.500 км.
Борбени авион Су-57 носи моћан арсенал ракета ваздух-ваздух: Р-74М2 са инфрацрвеним навођењем средњег домета, Р-77М са радарским навођењем и дометом преко 150 км, Р-37М великог домета; способан да гађа копнене циљеве ракетама Х-38 и низом вођених ваздушних бомби; је носач хиперсоничне ракете Х-47М2 Кинжал. Су-57 је приметно напреднији, али упоредив по цени са својим високо ефикасним претходником, Су-35.
Ловац има добро имплементиран пакет авионике, укључујући радаре који гледају са стране који обезбеђују свест о ситуацији док се супротстављају сопственој детекцији, и инфрацрвени систем за претрагу и праћење који олакшава откривање и ангажовање стелт авиона на великом домету. Његове могућности су побољшане беспилотном летелицом Охотник, која пружа подршку за извиђање и пренос података, а такође је способна да изводи нападе.
SU-57 I F-16 to uopšte nisu avioni iz iste kategorije!!! I ne mogu biti konkurenti jedan drugom!! Gluposti šta se piše
SU57 i F16?? Kao Bog i šeširdžija. Nije za poređenje.
Алжиру ће да буде лакше да обједини сву технику, јер колико видимо руског је порекла, а питање је дал’ ће Мароко морати да почне да купује ПВО системе западног порекла, да би максимално искористили предности машина које су пазарили. У том случају ће морати да одреше кесу поприлично. А писало се и обореном Локиду, пријатељском ватром баш због одсуства координације између ПВО и оборене летилице. Не би ме чудило да је то намерно протурено кроз медије, да би се ненаметљиво сугерисало корисницима да једноставно морају да купе Линк 16, да би им потентне машине уопште имале сврху за коју су намењене. Један авион мање, вероватно се превише не узбуђују због тога, можда би пре или касније ипак био полупан. Наравно одабрани купци могу да одреше кесу, они други не морају да се превише узбуђују због тога, не могу да је купе, једноставно немају педигре.