Војни аеродром Дубиње на Пештерској висоравни је био помоћни аеродром који је користила Војска Југославије докле није уништен у нападу НАТО авијације .
У периоду од 2000 -те овај аеродром био заборављен, осим у натписима медија где се говорило да би могао постати НАТО база у Савезној Републици Југославији, а затим и место за слетање нискотарифних авио компанија и развоја туризма на Пештеру, али и близине Златара и Златибора.
Од те приче није било ништа, али је Војска Србије ангажовала инжењерце да од 2016. крену у разминирање терена и враћање овог војног аеродрома у оперативну употребу, што се догодило и за време војне вежбе “Вихор 2024”.
Аеродром поседује једну бетонску писту дужине 2,5 км и ширне 30 м што је довљно за слетање и полетање ловачко-бомбардерске авијације, јуршника и школско борбених авиона.
На аеродрому је могуће сместити и борбене и транспортне хеликоптере.
Аеродром се налази на висини од 1.010 м изнад нивоа мора.
Аеродорм је ЈНА после анализе географског положаја и проучавања конфигурације терена изградила и користила привремени објекат базирања. Затим га је користила Војска Југославије када су њене једнице изводиле вежбе у периоду од 1992-1999 године. Такође аеродром се користио и као полигон за обуку здружених састава војске, борбених група пред полазак на Косово и Метохију за време албанске теористичке побуне у лето и касну јесен 1998 године Аеродром је због размештаја дела борбене авијације био неколико пута мета НАТО пакта,. На њему су оштећени у капонирима остали један МиГ-21 бис и један Супергалеб Г-4.
Иначе и сама писта је била уништена у НАТО агресији 1999. Сам аеродром је неколико пута био мета.
Било је такође у периоду после 2000 планова да аеродром Дубиње постане цивилни аеродром за комерцијалне летове и нискотрафине компаније који би олакшао комуникацију људима са Пештерске висоравни и Рашке области са својим рођацима и пријатељима широм света. Иначе аеродром се од Сјенице налази на 5 км удаљености. Међутим, од те приче није било ништа, јер је овај привремени објекат Војска Србије вратила у оперативну употребу за своје потребе.
Иначе аеродром има стратешку важност за саму Војску Србије јер се налази на таквом месту где су у близини граница са БиХ, Црном Гором и административна линија са Косовом и Метохијом.Такође нестабила ситуација у региону утицала је да Војска после разминиравања оштећених капонира, смештајних капацитета, зграда и ширег простора око саме писте од касетне муниције и заосталих бомби, постане веома важна објекат с обзиром да Војска Србије скоро сваке године одржава вежбе на привременом полигону Пештер 2023.
О томе у суботу 27. априла војна емисија “Дозволите” Радио Телевизије Србије приказала је снимке са војне вежбе “Вихор 2024” када је споменут и аеродорм “Дубиње” где је била размештена 351. извиђачка ексадрила која у свом наоружању има кинеске беспилотне летелице ЦХ-95 које су приказане јавности у мају 2023. на приказу техничких способности Војске Србије на аеродром Батајница.
На здруженој тактичкој вежби “Вихор 2024” ове летелице су имале извиђачке задатке снимања терена, извиђање зоне коју контролише непријатељ и слање информација и слике са места вежбе у реалном времену преко контролно управљачке станице која је била размештена на аеродрому Дубиње.
Такође са писте тог аеродрома полетале су беспилотне летелице на војну вежбу. Иначе сам аеродром био је запоседнут неколико дана пре саме вежбе где су посаде 351. извиђачке ескадриле изводиле обуку у извиђању изнад Пештера и припрему саме здружено тактичке вежбе “Вихор 2024”.
Иначе 351. екадрила има своју матичну базу у Краљеву и баштини традицију ескадриле која је у свом наоружању током своје историје имала у наоружању ИЈ-21 Јадтреб и ИЈ-22 Орао, који су касније повучени из уоптребе реорганизацијом Војске. Ескадрила је поново активира пре неколико година са набавком извиђачко-борбених беспилотних летелица домаће произовдње “Пегаз 011” и кинеских борбено-извиђачких беспилотних летелица ЦХ-92 и ЦХ-95.
Ово су пегази а не ЦХ 95
Ovo na slici su bpl domaće proizvodnje tipa Pegaz, sa laserski navodjenom raketom FT-8D