Inače Etiopija je dbila prva dva borbena aviona 16. janaura 2024. godine.
Lovci Su-30K (T-10PK) su bili „prelazni” avioni, proizvedeni kao prvih 18 aviona u Irkutskom avio-zavodu za isporuku Indiji po programu Su-30MKI prema sporazumima iz 1996. i 1998. godine.
Avioni Su-30K (serijski brojevi od 04-01 do 04-10 i od 05-01 do 05-08) isporučeni su indijskom ratnom vazduhoplovstvu bili 1997-1999, ali su ih po sporazumu od decembra 2005 vratili Indijci korporaciji Irkutu zamenu za nabavku 18 novih punopravnih lovaca Su-30MKI proizvodnje u Irkutsku Indiji 2007. godine.
Etiopija je sa ovom nabavkom postala četvrta afrička država koja u svom naoružanju ima borben avione Su-30. Inače ova afrička država pre rata sa Eritrejom iz Rusije nabavila je bila borbene Suhoj Su-27. I to osam Su-27SK kao i tri Su-27UBK. Kasnije je dokupljeno još osam lovaca. Etiopsko RV danas raspolaže sa 20 aviona Su-27.
Uganda
Uganda je posle Etiopije druga afrička država koja u svom naoružanju ima borbene avione SU-30MK 2.
Uganda je kupila avione Su-30MK2 od Rusije 2011. Do sada je njihovo održavanje obavljala ruska korporacija United Aircraft, tačnije Fabrika aviona Komsomolsk na Amuru.
Uganda je do 2020 imala šest borbenih aviona SU-30MK2. Jedan je izgubljen u avio udesu 2020. godine kada su poginula dvojica pilota.
Angola
Angola je treća afrička država koja u svom naoružanju ima borbene avione Su-30. Prema zvaničnim podacima Angola na spisku ima 13 letelica Su-30. Ono što je interesantno jeste da angolski i etiopski Suhoj Su-30 su iz iste tranše, odnosno bivši indijski.
Kao deo ugovora vrednog milijardu američkih dolara koji takođe uključuje drugu opremu i usluge održavanja Angola je naručila 12 od 18 bivših indijskih lovaca Su-30K 16. oktobra 2013.
Su-30K su bili prvobitno isporučeni Indiji 1997- 1998, ali su vraćeni u Rusiju 2007. godine u zamenu za 18 čistokrvnih lovaca Su-30MKI.
Angola je dobila prva dva aviona u septembru 2017, četiri u 2018, a ostale u aprilu 2019. Angolski Su-30K su takođe nadograđeni na „SM“ standard.
Alžir
Kao deo šireg sporazuma vrednog 8 milijardi američkih dolara potpisanog sa Rusijom 2006. godine, koji je takođe uključivao 34 borca MiG-29 i broj trenažera Jak-130, Alžir je naručio i 28 Su-30MKA za svoje vazduhoplovstvo.
Alžir je trebalo da dobije i dodatnih 16 Su-30MKA u zamenu za 39 MiG-29 odbijenih zbog sporova o kvalitetu i korišćene stare opreme. Do 2015. godine Alžir imao je 44 Su-30MKA u upotrebi sa još 14 naručenih. U septembru 2019, Alžir je naručio još 16 aviona.
Od 2022. godine ima čak 70 Su-30MKA u operativnoj upotrebi.
Države u kojima caruje glad imaju avijaciju o kojoj mi, evropski tigar možemo samo da sanjamo. Od čega su je oni kupili?