РУСИ МОЖДА УЗМУ КАЗАХСТАНСКЕ МИГ-31

Недавно је у Казахстану стављено на продају 117 (условно) авиона совјетске производње. Продавац је била РСЕ “Казарнаулиекпорт” (Казспетсекпорт) и прва аукција је требало да се одржи 26. октобра, али није одржана. Почетна цена за све била је око 3,85 милиона америчких долара или 1,8 милијарди казахстанских тенге.

Сви авиони су у складишту, али су неспособни за лет. Штавише, њихово стање је толико лоше да се рестаурација сматрала непрактичном због високе цене. Штавише, како се наводи, многе летелице нису ни за канибализам авиона, односно не могу да постану донатори за друге летелице. Истовремено, Министарство индустрије и развоја инфраструктуре Казахстана наложило је да се ови авиони морају одлагати на територији војних јединица у којима се налазе, односно не могу да напуштају територију Казахстана.

Око 81 авион из периода производње 1975-1989. године, сада се налази у војној јединици у селу Жетиген у области Алмати (вредност је 1,02 милијарде тенге). Поред тога, 11 авиона вредности око 230,5 милиона тенге налази се у војној јединици у региону Караганда, десет авиона вредности 358,3 милиона налази се у Семеју и 15 авиона вредности 194,8 милиона налази се у Шимкенту (602. ваздухопловна база). Међу авионима стављенима на продају су: ловци-бомбардери МиГ-27, ловци МиГ-29, ловци-пресретачи МиГ-31 (у варијанти Б/БСМ/ДЗ), фронтовски бомбардери-извиђачи Су-24МР, као и авиони Су-24 без мотора и авионике.

Треба додати да се 11. новембра планира да одржи поновни тендер и да ће све поново ставити на аукцију, али по упола нижој цени од претходне. Вероватно би Ваздушно-космичке снаге Русије могле да користе ове МиГ-31, па не би било лоше да руски технички специјалисти оду у Казахстан и прегледају (проуче). Овакви авиони се више не производе, али за њима постоји потражња. У исто време, конструкција авиона је веома издржљива (50% је од нерђајућег челика, 16% од титанијума, остало је авионски алуминијум). Тако би могли да буду надограђени на БМ или И верзију – носаче хиперсоничних „Кинжала”.

Међутим, Казахстан је 19. октобра забранио извоз високотехнолошке робе у Русију. Али у овом случају још није јасно да ли куповина авиона у неспособном стању за лет потпада под ово ограничење (треба погледати списак робе) и да ли је санкција у супротности са споразумом (уговором) о војно-техничкој сарадњи између земаља.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *