ИРАНСКИ ПАСДАРАНИ ДОБИЈАЈУ БОРБЕНЕ ХЕЛИКОПТЕРЕ МИ-28! ПОЧИЊЕ ИСПОРУКА

Сардар Фархи заменик иранског министра одбране обелоданио је да је у току финализација посла између Исламске Републике Иран и Русије у набавци савремених борбених средстава.

Фарки је за војног новинара агенције Тасим саопштио да у Иран долази борбени авион Су-35С, борбени хеликоптер Ми-28 и школско-борбени авион ЈАК-130.

Како Фархи наводи Ратно ваздухопловство Ирана у процесу модернизације ловачке авијације добиће борбене авоне СУ-35С и школско-борбене авионе ЈАК-130 док за оружансе снаге Иранске револуционарне гарде “Пасдарана” се набављају борбени хеликоптери Ми-28.

Борбени хеликоптер Ми-28 настао је као одговор на амерички борбени хеликоптер АХ-64 Апач који је конструисан као одговор да заустави масовни продор совјетских тенкова на запад Европе. Иако су пројектовани негде у исто време АХ-64 Апач је пре ушао у оперативну употребу, а руском пандаму било је потребно више од две деценије. Судбину ове летелице одредио је пре свега распад Совјетског Савеза и дилема војног врха ком пројекту се приклонити Ка-52, Ми-35 или Ми-28.

Од базне верзије А развијен је савремени модел Н са интегрисаним наоружањем пете генерације и најсавременијом електроником. Хеликоптер има неувлачив стајни трап и ојачани петокраки ротор направљен од композитних материјала и четворокраки репни X ротор. Кабина хеликоптера са бокова ојачана је титанијумским и кермичким полочама, а простор између кабина направљен је од непробојних плоча.

Сви витални делови хеликоптера су удвојени и отпорни на дејство пројектила калибра 12,7 и 20 мм. Пилот у кабину улази са десне, а оператор наоружања са леве стране.

Foto: Shutterstock

Посаду хеликоптера чине два члана пилот и оператер распоређени у тандему. У случају повређивања пилота, оператер наоружања може да приземљи летелицу.

Ми-28Н спада у категорију тешких борбених хеликоптера, има класичну шему конструкције, високе маневарске способности и велику борбену жилавост. Намењен је за уништавање тенкова и других оклопних возила, утврђених објеката и живе силе, противникових хеликоптера и споријих летелица, у свим временским условима дању, ноћу, невремену. Склопљени МИ-28 могуће је транспортовати и у Иљушину ИЛ-76..

Оно што одликује овај хеликоптера чине наоружање и електорнска опрема. Од наоружања хеликоптер Ми-28Н има: радио вођене ракете Атака, ИЦ самонавођене ракете ваздух-ваздух Игла, које дејствују по принципу „испали и заборави“, невођена ракетна зрна калибра 80 и 130 мм, топ 2А42 калибра 30 мм, а у подвесном контејнеру и топ ГШ -23 калибра 23 мм.

Уграђена радио-електронска опрема омогућава лет на екстремно малим висинама у атуоматском режиму рада, слања податакао циљу другим хеликоптерима у фрупи. Изнад главчине главног ротора налази се милиметарски радар Кинзел-В, а у носној куполи је радио-уређај за вођење ракета. Испод носа куполе, на жиростабилисаној платформи уграђен је оптоелектронски систем са обједињеним оптичким уређајем за тражење циља и непосредно гађање, термовизијска камера Зенит која обезбеђује термовизијску слику за дејства ноћу и у сложеним метеоролошким условима и ласерски даљиномер.

Foto: Shutterstock

Изнад топа калибра 30 мм уграђен је ИЦ сензор (ФЛИР) за осматрање предње полусфере. Уграђени самоодбрамбени систем непрекидно прати евентуалне претње хеликоптеру, анализира их и аутоматски упозорава помоћу сензора који детектују ласниране пројектиле са радарским, ласерским и ИЦ вођењем. За одбрану од напада користи се системом који аутоматски избацује ИЦ мамце. Авионика хеликоптера прилагођена је употреби наочара за ноћно летење. У пилотској кабини налазе се ХУД, монитор на којем се приказује термовизијска слика и ИФР инструментализација.

Тактичко технички подаци

Тип: борбени јуришни хеликоптер

Наоружање: 16 радио вођених ракета Атака, 8 ИЦ самонавођених ракета ваздух-ваздух Игла, 80 невођених ракетних зрна С-8 калибра 80 мм и 20 калибра 130 мм, топ 2А42 калибра 30 мм, контејнер са топом ГШ-23 калибра 23 мм, две касетне бомбе за запречавање КГМУ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *