ФРАНЦУЗИ УЛАЗЕ У РУМУНИЈУ, ЖЕЛЕЗНИЦА УПРЕГНУТА У НАТО НАПОР НА ИСТОЧНОМ БОКУ: DACIAN SPRING

Румунска влада иницира оснивање државне војно-транспортне железничке компаније Carpatica Feroviar SA. Главни задатак Carpatica Feroviar биће превоз војне опреме, особља и материјала за румунске оружане снаге и НАТО савезнике. Железница ће служити и за транспорт нафте у Украјину, и за извоз пољопривредних производа и угља и ње.

Ефикасност Carpatica Feroviar биће тестирана током војних вежби Dacian Spring у мају 2025. Тада ће НАТО, а пре свега Французи и Румуни вежбати брзо пребацивање француске бригаде за случај рата са Русијом. Реч је о бригади од 5.000 војника која је формирана за операције у Румунији. Али, током Другог светског рата је и Одеса била кратко румунска. После Првог, кратко и француска

Компанија Carpatica Feroviar ће преузети 20% власништва над банкротираним CFR Marfa, што укључује 200 локомотива, 6,5 хиљада вагона и 5 ремонтних депоа, који ће се користити у војне сврхе. Компанија ће бити обавезна да обезбеди стратешки транспорт за државу, што гарантује војне превозе у случају одбијања приватних логистичких компанија у кризним ситуацијама.

Француске снаге ће се вероватно премештати преко базе у Чинку, која се користи од 2022. у оквиру мисије „Орао“. Циљ ових вежби је припрема за брзо размештање већих снага до 2027. године, пишу Два Мајора. Снаге ће поред 5.000 војника бројати и око 37 тенкова Leclerc, старе руске познанике хаубице – Caesar 8Х8.

Храбри Французи не крију да их мотивише потенцијални рат са Русијом. Командант копнених снага Француске у Европи, генерал Тужуз, који је иницирао „војни Шенген“, изјавио је: „Раније смо се само играли рата. Сада имамо назначеног непријатеља и тренирамо за прави сукоб.“

Доласком Трампа у Белу кућу и са снагом републиканаца у Конгресу могуће је да ће САД максимално ограничити своје ангажовање у Украјини. Неко ће морати да преузме то бреме, а Немци и Французи се већ добровољно пријављују за то. Dacian Spring може да покаже колико брзо НАТО може да ојача своје источно крило.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *