CRNA SERIJA AMERIČKIH APAČA: ZA DVA MESECA 4 PADA! LETELICE SE SRUŠILE TOKOM OBUKE!

Borbeni helikopter AH-64 Apache važi za jedan od najboljih borbenih helikoptera koga su SAD uvele u operativnu upotrebu i koristili za sukobe širom sveta. Ne postoji vojna intervencija od 1989. ili rat u kome nije učestvovao ovaj helikopter.

Međutim u poslednje vreme stižu nepovoljen vesti pre svega da su SAD za dva meseca izgbili u udesima čak četiri helikoptera AH-64 Apache, zbog čega je pokrenuta istraga, a neke jedinice zaustavile letove dok se čitava stvar ne ispita.

Poslednja letelica koja je pala bila je AH-64 Apache u verziji D a koji pripada Nacionalnoj gardi Jute.

Jedan od nesreća bila je u bazi Fort Karson u Saveznoj državi Kolorado. Radi se o brenoj letelici koja pripada 4 brigadi borbeb avijacije 4. pešadijske divizije. Do pada letelice došlo je tokom rutinske obuke.

Treći pad letelice, ako gledamo od nazad bio je AH-64E koji pripada 16 brigadi borbene avijacije u vazduhoplovnoj bazi Lusi Mekord u Saveznoj državi Vašington. Pomenuti incident se dogodio isto tokom rutinske obuke. Pilot i operater naoružanja su kao i u drugom slučaju povređeni.

Pomenuta dva incidenta dogodila su se u martu tekuće 2024 godine.

U februaru iste godine pala su još dva helikoptera u odvjenim incidentima. Ono što imaju zajedničko sa ova dva poslednja incidenta je i to što se isto radi o trenažnim letovima, kao i da letelice pripadaju Nacionalnim gardama Jute i Misisipija.

U oba slučaja prema Armi Tajmsu pokrenuta je istraga. Prvi incident u februaru mesecu dogodio se 13, februaru u Jordanu. Ipostavilo se da na mestu operatora naoružanja je je bio pilot 419. lovačke esakdrile rezervnog sastava vazduhoplovstva SAD iz baze Hil u Juti.

Drugi incident dogodio se 23. februara kada se AH-64D Nacionalne garde Misispija srušio kod grada Bunvil na severoistoku Savezne države Misisipi. U toj nesreći pilot i operater naoružanja su poginuli.

Prema nekim izvorima na prve dve letelice koje su pale otkriveni su kvarovi na generatoru električne nergije koji su doveli do paljenja i dima u pilotskoj kabini zbog čega je došlo do pada letelice.

Inače problem sa generatorom na letelici kakva je Apač nije nov jer takvi kvarovi su uočeni bili septembra 2023. kao i da je potrebno vreme da se to otkloni, kao i da se izvrši modifikacija isključivanja generatora u trenutku kvara na helikopteru kako ne bi došlo do paljenja.

Da li poslednja dva pada imaju veze sa prethodnim padovima jeste nepoznato.

Isto tako i par indijskih Apača se takođe prizmeljilo. Sa indijskim se takođe nekako incidenti poklapaju sa američkim. Samo SAD su izgubili čak 13 letelica za poslednjih godinu dana, a sličnih incidenati zabeleženi su i navodno kod ostalih korisnika širom sveta. Doduše ne navode se kod kojih.


Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *