АЛЖИР ПОТВРДИО ДОЛАЗАК ПРВИХ СУ-57: “КОЛИКО ЋЕ ИХ КУПИТИ?”

Алжирски државни медији су 12. фебруара први пут потврдили дугогодишње извештаје да је земља постала први наручилац ловца пете генерације Су-57, откривајући да су алжирски пилоти тренутно на обуци у Русији и да би испоруке авиона требало да почну касније током године.

Извештај је уследио након потврде шефа руског државног одбрамбеног конгломерата Рособоронекспорт Александра Михејева два дана пре тога да ће први страни клијент за Су-57 добити и почети да користи авион пре краја 2025. године. Михејев је раније у новембру потврдио да је неименовани страни клијент већ потписао уговор за набавку ловаца, што је ставило другог клијента у Русију у јаку борбу. Алжир се од 2020. године стално сматра водећим потенцијалним клијентом за Су-57, а од тада су се појавили јаки знаци да земља планира да набави ловце. Алжирски војни званичници су те године виђени како држе моделе авиона на државној телевизији док су разговарали са руским званичницима у посети, а колаж ловца је био постављен у Министарству одбране Алжира отприлике у исто време.

Прва јединица Су-57 наводно је намењена да замени пресретаче МиГ-25 Foxbat који су пензионисани у јуну 2022. и који су чинили елиту алжирске флоте након што је земља постала први страни клијент истих 1978. године. Извештава се да ће Алжир добити шест Су-57 2025. године, док ће у овој години бити испоручено више од 20 борбених авиона Ваздушно космичким снагама Русије. Непотврђени извештаји указују да је 14 ловаца одређено да замени МиГ-25. Очекује се да ће накнадне поруџбине за даље Су-57, вероватно за супериорније будуће варијанте, бити издате крајем деценије или 2030-их, како би се заменили старији вишенаменски ловци МиГ-29 и јуришници Су-24. Су-57 би такође могао на крају да почне да замењује ловце Су-30МКА који тренутно чине кичму флоте, од којих су 72 тренутно у употреби након што су наручени између 2006. и 2020. године. Већ се сматра да Алжирско ратно ваздухопловство има далеко највећи борбени потенцијал од флота афричких, арапских и већинских муслиманских земаља, а очекује се да ће набавка ловаца пете генерације учврстити своју позицију у том погледу. Напад НАТО на суседну Либију 2011. године, који су суседне земље сматрале чином непровоциране агресије, сматра се да је био главни фактор који је стимулисао обнављање улагања у ваздушне ратне способности Алжира како би се одвратио и, ако је потребно, одбио сличан напад.

У настојању да добије наруџбине у Алжиру, ловац Су-57 суочава се са конкуренцијом кинеског FC-31, ривалског ловца пете генерације који користи знатно напредније стелт технологије и авионику, и који би наводно требало да почне да испоручује Пакистану до 2029. године. Кина је добила брзо растући удео у наруџбинама оружја из Алжира, са недавним продајама дронова CH-4, WJ-700 ракетне артиљеријске системе WM-80, самоходне хаубице PLZ-45, противтенковске ракетне системе HJ-12, системе за електронско ратовање CHL-906, стелт корвете класе Adhafer и према неким изворима HQ-9B системе противваздушне одбране великог домета. Кина је наводно такође спремна да направи продор без преседана на алжирска тржишта тако што ће испоручити прву неруску класу тенкова у земљи, VT-4, који ће бити први у Алжиру са активним системом заштите. Постоји значајна могућност да ће FC-31 у будућности поткопавати потражњу за Су-57, потенцијално потискивајући руске ловце да замени МиГ-25 и МиГ-29, док ће напреднији кинески ловац доћи да чини окосницу флоте и замени Су-30МКА.

Су-57 има користи од потпуно јединственог нивоа борбеног тестирања међу ловцима његове генерације, а након што су прототипови распоређени у Сирију 2018. године за извођење напада на исламистичке побуњеничке групе, операције у Украјини од 2022. године укључивале су уништавање противваздушне одбране, борбе ваздух-ваздух и операције у тешко брањеном противничком ваздушном простору. Ловац је првенствено био ангажован за прецизне нападне мисије. Значајно повећање обима производње Су-57 од 2020. године учинило је да извозне поруџбине великих размера изгледају све одрживије, при чему је први уговор о извозу потврђен у новембру 2024. године да је већ потписан, а за Алжир се спекулише да је највероватнији клијент. За разлику од америчких F-22 и F-35 који коштају знатно више за рад и имају далеко веће потребе за одржавањем од својих претходника четврте генерације, дизајн Су-57 је дао приоритет ниским оперативним трошковима и лакоћи одржавања, што ловац чини веома приступачним за замену један за један претходним авионима као што су Су-24 и Су-30. Насупрот томе, флоте које су прешле на F-35 стално су морале да значајно смањују број ловаца којима су управљали да би могли да подмире високе оперативне трошкове. Оперативни трошкови Су-57 су знатно нижи од оних за МиГ-25 које се очекује да замене.

4 коментара на “АЛЖИР ПОТВРДИО ДОЛАЗАК ПРВИХ СУ-57: “КОЛИКО ЋЕ ИХ КУПИТИ?”

  1. И шта каже?
    Већ се сматра да Алжирско ратно ваздухопловство има далеко највећи борбени потенцијал од флота афричких, арапских и већинских муслиманских земаља.
    Знају људи шта је добро а и нису уцењени вазали да купују западне олупине које успешно делују само кад нема непријатељске авијације и пво система, када масакрирају цивиле као у палестини …

    1. koja si ti zamlata

      je li, koliko si knjiga kupio od velikog debelog vojvode seseljeteua poglavice.

      jel ti stoje negde u vitrini da ih ponosno pokazujes kad ti dodju gosti na slavu

      a pored slavske ikone ti sa jedne strrane stoje slika Putka kgb kaplara a sa druge velikog vojevode sa debelim trbuhom

      priznaj, radikalski sljamu

      1. Тако можеш да разговараш са својим укућанима, интернет ратниче.
        Размишљам дали да ти јавно објавим адресу и слику или да мој адвокат поприча са главним људима овог портала и да преко суда објашњавају зашто дозвољавају појединцу да вређа све по свим основама од националне преко верске па до политичке?
        Ширење фашизма и шовинизма је забрањено, као и мржње или се можда варам ?
        А ти настави …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *