Alžirske vazduhoplovne snage su 13. marta potvrdile da su postale treće vazduhoplovstvo na svetu koje koristi lovace Su-35, nakon što su prvi avioni viđeni kako poleću iz vazduhoplovne baze Oum el Bouaghi.
Alžirski izvori su nagovestili da su nabavljeni Su-35 ranije proizvedeni za Egipat kako bi ispunio narudžbu datu 2018. godine, pri čemu je Kairo povukao iz sporazuma ostavivši Rusiju sa viškom lovaca konfigurisanih za izvoz. Ranije se očekivalo da će avioni biti isporučeni Iranu, za koji je potvrđeno da je naručio Su-35, a preklapanje narudžbi iz obe zemlje ukazuje na to da će veći deo proizvodnje Su-35 biti namenjen ispunjavanju inostranih porudžbina. Snabdevanje lovaca Alžiru otvara mogućnost da je Iran možda zatražio prilagođenu varijantu Su-35, o čemu se dugo spekulisalo. Mesto koje će Su-35 zauzeti u alžirskim vazduhoplovnim snagama ostaje neizvesno, s obzirom da se pojavila mogućnost da su lovci namenjeni da prošire flotu zemlje, a ne da zamene starije lovce u već postojećim jedinicama.
Ranije se nije očekivalo da će Alžir nabaviti Su-35, a sledeća klasa lovaca za koju se očekuje da će biti uvedena u njenu flotu je naprednija peta generacija Su-57 Felon. U februaru 2025. godine potvrđeno je da je Alžir naručio Su-57 i da će prvi avion stići pre kraja godine. Okosnicu alžirske lovačke flote već je činio lovac koji je blisko povezan sa Su-35, Su-30MKA, koji je još jedan značajno poboljšani derivat sovjetskog lovca četvrte generacije Su-27 Flanker. Preko 70 Su-30MKA je trenutno u upotrebi i integriše tehnologije iz otkazanih lovaca Su-27M i Su-37 za nadmoć u vazduhu, uključujući motore za vektorski potisak za ekstremnu manevarsku sposobnost i radar sa faznom rešetkom N011M. Iako je Su-35 sposobniji od Su-30MKA, pre svega zbog svojih superiornih motora, sekundarnog krila i AESA radara, Rusija je ponudila klijentima Su-30 opciju da poboljšaju svoje avione istim motorima AL-41F-1S i Irbis-E radarom iz Su-35 već nekoliko godina. Uvođenje malog broja Su-35 uz Su-30MKA smatralo se malo verovatnim zbog njegovog komplikovanog održavanja, dok nije uspeo da uvede revolucionarne nove mogućnosti.
Nabavka Su-35 povećala je mogućnost da Ratno vazduhoplovstvo Alžira namerava da modernizuje svoju flotu Su-30 motorima AL-41F-1S, što bi smanjilo operativne troškove i poboljšalo domet i performanse leta, čime bi se obezbedilo sličnost sa sopstvenim pogonskim postrojenjima Su-35. Ostaje neizvesno u kom obimu će Alžir nabaviti Su-35, a neki izvori spekulišu da su lovci možda iznajmljeni zemlji kako bi se nadoknadila kašnjenja u snabdevanju Su-57, pošto se noviji lovac smatra znatno sposobnijim i isplativijim za rad. Su-35 pruža Alžiru lovac dužeg dometa sa superiornom svešću o situaciji i mogućnostima elektronskog ratovanja od Su-30MKA, a smatra se da je postigao mnogo više obaranja vazduh-vazduh nego bilo koja druga klasa lovaca posle hladnog rata u svetu, prvenstveno zbog centralne uloge koju je igrao u operacijama u Ukrajini. Ove operacije su uključivale učešće u velikim vazdušnim borbama. Takvi sukobi su često rezultirali ubedljivim pobedama jedinica Su-35, dok nije bilo gubitaka od strane ukrajinskih aviona. Uvođenje lovca bi moglo da navede alžirsko vazduhoplovstvo da operacionalizuje i rakete vazduh-vazduh R-37M i R-77M, što bi obezbedilo posebno značajno poboljšanje u odnosu na prethodno korišćene R-77-1.