Алжирске ваздухопловне снаге су 13. марта потврдиле да су постале треће ваздухопловство на свету које користи ловаце Су-35, након што су први авиони виђени како полећу из ваздухопловне базе Оум ел Боуагхи.
Алжирски извори су наговестили да су набављени Су-35 раније произведени за Египат како би испунио наруџбу дату 2018. године, при чему је Каиро повукао из споразума оставивши Русију са вишком ловаца конфигурисаних за извоз. Раније се очекивало да ће авиони бити испоручени Ирану, за који је потврђено да је наручио Су-35, а преклапање наруџби из обе земље указује на то да ће већи део производње Су-35 бити намењен испуњавању иностраних поруџбина. Снабдевање ловаца Алжиру отвара могућност да је Иран можда затражио прилагођену варијанту Су-35, о чему се дуго спекулисало. Место које ће Су-35 заузети у алжирским ваздухопловним снагама остаје неизвесно, с обзиром да се појавила могућност да су ловци намењени да прошире флоту земље, а не да замене старије ловце у већ постојећим јединицама.
Раније се није очекивало да ће Алжир набавити Су-35, а следећа класа ловаца за коју се очекује да ће бити уведена у њену флоту је напреднија пета генерација Су-57 Felon. У фебруару 2025. године потврђено је да је Алжир наручио Су-57 и да ће први авион стићи пре краја године. Окосницу алжирске ловачке флоте већ је чинио ловац који је блиско повезан са Су-35, Су-30МКА, који је још један значајно побољшани дериват совјетског ловца четврте генерације Су-27 Flanker. Преко 70 Су-30МКА је тренутно у употреби и интегрише технологије из отказаних ловаца Су-27М и Су-37 за надмоћ у ваздуху, укључујући моторе за векторски потисак за екстремну маневарску способност и радар са фазном решетком Н011М. Иако је Су-35 способнији од Су-30МКА, пре свега због својих супериорних мотора, секундарног крила и AESA радара, Русија је понудила клијентима Су-30 опцију да побољшају своје авионе истим моторима АЛ-41Ф-1С и Ирбис-Е радаром из Су-35 већ неколико година. Увођење малог броја Су-35 уз Су-30МКА сматрало се мало вероватним због његовог компликованог одржавања, док није успео да уведе револуционарне нове могућности.
Набавка Су-35 повећала је могућност да Ратно ваздухопловство Алжира намерава да модернизује своју флоту Су-30 моторима АЛ-41Ф-1С, што би смањило оперативне трошкове и побољшало домет и перформансе лета, чиме би се обезбедило сличност са сопственим погонским постројењима Су-35. Остаје неизвесно у ком обиму ће Алжир набавити Су-35, а неки извори спекулишу да су ловци можда изнајмљени земљи како би се надокнадила кашњења у снабдевању Су-57, пошто се новији ловац сматра знатно способнијим и исплативијим за рад. Су-35 пружа Алжиру ловац дужег домета са супериорном свешћу о ситуацији и могућностима електронског ратовања од Су-30МКА, а сматра се да је постигао много више обарања ваздух-ваздух него било која друга класа ловаца после хладног рата у свету, првенствено због централне улоге коју је играо у операцијама у Украјини. Ове операције су укључивале учешће у великим ваздушним борбама. Такви сукоби су често резултирали убедљивим победама јединица Су-35, док није било губитака од стране украјинских авиона. Увођење ловца би могло да наведе алжирско ваздухопловство да операционализује и ракете ваздух-ваздух Р-37М и Р-77М, што би обезбедило посебно значајно побољшање у односу на претходно коришћене Р-77-1.