BBC недавно је објавио причу о руским војним инфлуенсерима, који зарађују масовно на рату у Украјини. BBC се позвао на свој истраживачки тим који је се представљао да би желео да се рекламира на налозима познатих руских дописника и ратних репортера и да су онда они наводили цене. BBC их иначе зове и “Z- блогери”.
BBC наводи да су они од када је почео рат у Украјини доживели експанзију посебно пошто је од забране Фејсбука и Твитера, Телеграм доживео експанзију, посбено у броју корисника, што је логиучно довело и до пораста Телеграмовог тржишта оглашавања, што су према BBC ратни инфлуенсери искористили и продају огласне просторе фирмама које желе да допру до младе публике.
Међу онима који је сврстан у такозване “Z- блогере” је и Александар Коц, за кога наоводи BBC да је дописник провладних новина и да је ратни инфлуенсер, који има више од 600.000 пратилаца на свом Телеграм каналу. Други који је облежен је Семјон Пегов, познат као WарГонзо, који има више од 1,3 милиона пратилаца.
BBC наводи и цифре да им је Коц рекао је да би таква реклама на на његовом каналу коштала 520 до 790 евра по објави, зависно о тога колико се дуго реклама налази на врху његовог фида на Телеграму, а Пегов 1.807 евра по објави.
BBC наводи да ови ратни инфлуенсери објављују најмање један оглас дневно, тако да њихов потенцијални приход за 24 сата надмашује руску просечну месечну плату од 66.000 рубаља (650 евра).
BBC наводи и да је покушао да интервјуише ратне блогере, али је Коц једини од њих пристао на разговар. Такође додају да се он јавио из Бахмута и себе описаокао извештача у информационом рату.
Војни коментатор Бошко Јовановић за ТВ Фронт коментаришући BBC -ев текст наводи да има много неразумевања што се тиче новинара, ратних дописника и инфлуенсера у Русији.
“На руском новинар је “журналист”, а дописник “коресподент”. Војни новинар се на руском каже “Воени коресподент” или скраћено “ВОЕНОКОР”. Најпознатији руски војни новинари су Саша Коц, дописник Косомолске правде, он има свој телеграм канал. Сваки његов видео који објави на њему има Косомолска правда, јер он за њих ради и он је ушао у Украјину заједно са руским трупама у Украјину. Он је тад рекао : “Ево ја уђе у Украјину иако ми је СБУ 2014. године забранио улазак у Украјину и ево ме опет овде. Други новинар је Александар Сладков који је бивши официр. Дошао је до првог чина поручника, па је напустио војску. Исто се бави војним новинарством. Он ради за канал Русија 24, он ради за руску државну телевизију и трећи је Јевгенији Подубни. Он има свој телеграм канал, он је био дописник из Сирије 2015. Био је у Хомсу и сад је у Украјини. Сви знате Владимира Соловјова. Он је недавно посетио фронт, интервјуисао једног генерал мајора. То се у случају рата ради.
Ратни новинар је Патрик Ланкастер који има свој Јутјуб канал и Телеграм. Ожењен је рускињом, прича руски, али своје видео прави на енглеском и представља се као слободни новинар и фирленсер и воли да му се помаже са парама. Имама Грејма Филипса који је радио за Раша Тудеј. Он иде по Донбасу и он је радио контра ББЦ. Ако ББЦ објави да је дечији камп Артик на Криму ужасан, он оде и објави другу причу. Навео сам примере инфлуенсера и војних новинара.Војни новинар је онај који се разуме у тематику шта се дешава било са војне или тачке међународних односа.
“Да би се схватио шта је инфлуенсер. То је човек који шири неки утицај, који има неки утицај, који од тога живи. Војних инфлуенсера, нема, има војних новинара. Војни новинар је на фронту и описује шта види. Скот Ритер је коментатор, он није “батун” (на руском онај који прича безвезе), он коментарише туђе изјаве и одговара на питања објаснио је Јовановић.