Операција извиђања уочи новог напада
Апликација Флајт радар забележила је лет британског извиђачког авиона RC-135W Rivet Joint који се налази у пратњи два борбена авиона Еurofighter Typhoon FGR.4 који лете поред полуострва Крим према Кречком мореузу и источној обали Црног мора и потезу Сочи-Новоросијск.
Сва три борбена авиона лете на висини већој од 10.000 м.
— Cap’n (@Mavic0474) July 24, 2024
Иначе претходно овај британска летелица летела је уз румунску обалу Црног мора, пре него што се усмерила према истоној обали Русије где је у току интензивно осматрање, што указује на могућу припрему напада после интензивног извиђања.
🇬🇧Boeing RC-135W Rivet Joint
🇬🇧2 x Eurofighter Typhoon FGR.4#Crimea pic.twitter.com/vPJ6D9ol3r— 360°Radar (@wipljw) July 24, 2024
Летелица RC-135W Rivet Joint користи се у стратешким и тактичким мисијама у непосредној близини Крима на Црном мору.
Британски ловци иначе се налазе у непосредној заштити саме летелице од могућег сусрета са авионима Црномрске флоте који патролирају у овој зони.Иначе британски борбени авиони Еurofighter Typhoon FGR.4 после дужег времена поново лете над Црним морем. До сокор то је било резервисано са стратешке беспилотне летелице.
Подсетимо, бивши британски министар одбране Бен Волас саопштио је 22. окотбра 2022 да је 29. септембра 2022 дошло до инцидента на Црном мору када је ракета из руског авона испаљена у близини ненаоружаног авиона РАФ-а у рутинској патроли, наводи Скy неwс.
Бен Волас је рекао да је и Русија признала да се инцидент догодио у међународном ваздушном простору.
Авион РАФ РЦ-135 био је у рутинској патроли над Црним морем када су га у радару регистровала два руска наоружана борбена авиона СУ-27.
Волас је рекао да, није неуобичајено да се авиони прате на овај начин, „међутим, током те интеракције испоставило се да је један од авиона СУ-27 испалио пројектил у близини британског авиона изван визуелног домета“.
Он је инцидент описао као “потенцијално опасан”, али је рекао да не сматра то “намерном акцијом”.
Русија је саопштила да је до инцидента дошло због “техничког квара”.
Волас је тада рекао да би и њихова анализа потврдила да је у питању квар.