КРИЛАТИ ПЕГАЗ СА КОРЕЈСКОГ ПОЛУОСТРВА СЕВЕРНОКОРЕЈСКИ ТЕНК ЧОНМА-ХО

Информације о броју призведених тенкова нису поуздане а број варира од 800 до 1.800

Производња тенкова у Северној Кореји је увек била под велом тајне. Прве информације да Северна Кореја има нове тенкове појавила се после параде 25.априла 1992 године, када су јавности
приказани тенкови Т-62 који су изграђени по лиценци крајем 1980-тих година прошлог века.

Наиме севернокорејци су на паради приказали и лиценцни модел тенка Т-62 који су назвали Чонма-Хо ( Летећи коњ- пегаз).

Информације о броју произведених тенкова нису поуздане а број варира од 800 до 1.800 од чега је реалније да је произведено око 1.200 модела Чонма Хо у извозној верзији.

У производњи Чонма Хо усвојена је производња 90 посто компоненти са тенка Т-62. Током производње израђено је 5 верзија овог тенка.

У односу на руски Т -62 Покупонг-Хо је лакши од базног модела маса мања од 40 тона, јер се није могла освојити технологија челичних плоча и ливења као код руског оригинала. Нишански уређаји су по стандардима прве међугенерације тенкова.

Оптички и активни ИЦ уређаји се користе до даљина од 800-1.200 метара. Топ је калибра 115 мм глатке цеви 2А20 стабилисан у обе равни. Тенк користи поткалибарне пројектиле БМ-6, БД-36- 2 који пробијају челичну плочу дебљине од 460 мм до 520 мм под углом од 90 степени, а са даљине од 1.000 метара кумулативни БК-4 пробија 495 мм челика.

У употреби тенк има и вођене кумулативне пројектиле АТ-10 шексна пробијенаје оклопа до 700 мм штоомогућава ефикасно супростављање тенковима јужног суседа К1 и М 48 Патон који се још налазе у наоружању.

Тенк је опремљен уређајима за заштиту од електронског зрачења, НХБ заштите и противпожарним уређајима.

Тенк има тежину око 40 тона чак и мању (до +-1,5 т) зависно о кој верзији се ради шест основних и две модификације. Посада је четворочлана, купола ливена од челика ддебљине 240 мм. Оклопно тело израђено од заварених панцирних плоча дебљине 100 мм на челу и 80 мм на боковима. У тенк је уграђен дизел мотор В-55 од 580 КС у модификоване верзије уграђује се дизел мотор од 750 КС
сличан русков В-46 који се уграђује у тенк Т 72. Ходни део једноредан са пет потпорних точкова. Основни топ је калибра 115 мм али опционо се уграђује и топ калибра 125 мм израђен на бази 2А46 као на Т 72 са капацитетом од 40 метака.

Од осталог наоружања тенк има спрегнут митраљез калибра 7,62 мм са 2.000 метака, а на куполи је уграђен протиавионски митраљез калибра 14, 5 мм са 300 метака. Код неких верзија овог тенка на куполи је уграђен и лансер противоклопних ракета или лаки преносни системи ПВО типа игла.
Додатна заштита на тенку је примењена у различитој форми укључујући и ЕРО.

Максимална брзина тенка је 50 км/х на путу са јачим мотором и до 60 км/х. Аутономија кретања је 450 километара ( 650 са две бачве), а теренска 320 км . Тенк може да се креће испод воде на дубини од 5 метара.

Цена тенка наводно од 2,5 до 3,7 милиона долара по западним, а руским до 950.000 долара.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *