Уместо хрватских 21 на узбуну у пресретање уљеза полетаће на сигнал оперативног центра мађарске или италијанске летелице, а рафали ће то тек од краја 2025. године
Долазак хрватских Рафала у Хрватску овенчан је великом помпом, али протећи ће кош много воде док ове летелице достигну своју пуну оперативну способност и 2025 преузму контролу ваздушног простора над Хрватском. За то време то ће радити поново Италијани са Јурофајтерима 2000 и Мађари са ЈАС-39 Грипен Ц.
О томе писала је и Хрватска Нова ТВ која је објавила и прилог о томе како док хрватски пилоти са Рафалима су по цео дан у ваздуху, чување ваздушног простора биће у наредних годину дана поверено мађарским и италијнским борбеним авионима у оквиру “Ер полисинга” који ће патролирати небом Хрватске док Рафали не постигну пуну оперативну способност.
Тако смо могли да сазнамо да је споразум потписан још у септембру, али јавно није обелодањен, а примена споразума требала би да почне до краја године, а сада на реду је бирократија и промена регулатива и прилагођавање између Хрватске с једне Италије и Мађарске са друге и НАТО процедура. Иначе чување ваздушног простора поврено је било хрватским МИГ-21 Бис који ће после почетка “Ер полисинга ” отићи коначно у пензију, а Рафали ступају на дужност када пилоти изврше комплетну обуку и евалуацијом буде утврђено да је ескадрила вишенаменских ловаца Рафал оперативна.
Мађари ће Грипенима контролисати северни континетални део Хрватске Загорје, Банију, Кордун, Међумурје, Западну и источну Славонију, док ће Италијани као у стара добра времена преузети контролу над Јадраном северним и централним (Истра и истарско залеђе, Лика), и југ- Далмација.
Заменик командата ХРВ бригадир Жељко Нинић навео је да Мађарска и Чешка за ову услугу нису тражиле никакву финансијску надокнаду и да ће њихови авиони имати ширу зону одговорности у коју ће бити укључено поред италијнског и мађарског ВАП и хрватски који ће бити подељен у зону одговорности и да никаквих додатних трошкова неће бити.
Овај задатак је заправо давање простора хрватским пилотима да наставе усавршавње и школовање оних који се налазе у Француској да се повете обуци и да што пре буду у оперативној способности да преузму чување сопственог ваздушног простора.
Хрватска је иначе од Француске купила 12 половних Рафала у верзији Ф-3 од којих је првих 6 ловаца испоручено док остатак би требао у наредном периоду. Хрватској су до сада предата два двоседа и четири једноседа.
Хрватска је у овај посао набавке борбених авиона ушла пре две и по године 2021 године, када је одлучено да се из вишкова РВ Француске преузме 12 борбених летелица у верзији F-3 и то 10 једноседа и два двоседа.
Иначе уговор који је Хрватска потписала са Француском вредан је 1,6 милијарди евра које треба да се исплате до 2026. године .
Односно првих 6 Рафала два двоседа и 4 једноседа и још шест једноседа који ће стићи до краја 2024. године Хрватска се званично опростила од МиГ-21 Бис од којих је осам летелица још било у летном стању, раније је било 12.
Међутим само један је био у борбеном дежурству.
Од кога ће ти авиони чувати хрватско небо, можда од врабаца и чавки? Њихови их напасти неће, Србија такође. Које глупости бацања пара у ништа.
Na TV Front 90% su novosti iz Ukrajine?
https://obris.org/hrvatska/prva-terenska-testiranja-vozila-m2a2-bradley/
gde si Ivana, rusko kgb kopile
…
sta ima>
….
ajd na burek sas sirenje i jorgurat, ima ovde dobarrr.. masan… chetnicki
…
ili vise volis sas meso
…
jedan ovde pravio burek sas meso dok ga nisu provalili da je u burek stavljao mleveno meze sa parastosa (kobasice, salame… itd) posto istovremeno drzi lokal u kome se odrzavaju parastosi, vecere, pomeni za mrtvake
…
je li, pobratime, jel ti krivo>
srpsko nebo cuvace hrvati
i muslimani
…
srbi ne znaju da lete
…
samo se krse sa ovim MiG-ovima
..
omiljena zabava srpskih pilota je bila da lete izna svoga sela i seoskih udzerica iz koje su se dovukli u vojnu skolu
…
pa kad lete iznad svog sela, otvore prozor pa mashu… tato, mamo, eve sam ja u avion, letim…
pa trassss u neko brdo