Делилах је крстарећа ракета кратког домета која може да се лансира у конфигирацији земља-ваздух, као и земља земља
Израелска борбена авијација у нападу на луку Ходеида користила је крстареће ракете “Делилах” које се већ дуже време користе за нападе на иранске циљеве у Сирији, али и Либану.
Снимци лансираних ракета каче се масовно на друштвене мреже, а овај напад је био више него одличан повод да представимо ову крстарећу ракету која је обележила све изралексе нападе на западу Сирије који су нанели велику главобољу Пасдаранима, али и сиријској ПВО који су имали муке да оборе ове пројектиле.
⚡️The 🇮🇱Israeli Air Force published footage of the destruction of four container cranes, presumably by Delilah air-launched cruise missiles during yesterday's attack on the Yemeni port of Hodeidah, footage of an F-15I fighter refueling in the air, as well as the takeoff and… pic.twitter.com/OjKD62O0gC
— 🪖MilitaryNewsUA🇺🇦 (@front_ukrainian) July 21, 2024
Делилах је крстарећа ракета кратког домета која може да се лансира у конфигирацији земља-ваздух, као и земља земља. Оно што је значајно за овај пројектил је то да је Делилах била развијена као беспилотни мамац за обуку пилота , затим модификован у противрадарску, а онда и крстарећу ракету.
Само име Делилах означава израелски програма развоја беспилотне летелице који је започео касних 1970 тих година 20 века. Израел је конструисао беспилотну летелиуцу -мамац који се лансира са авиона за обуку пилота у гађању.
Попто је израелска авијација претрепела озбиљне губитке у борбеној авијацији од стране египатске и сиријске ПВО за време Јом Кипур рата концепт беспилотне летелице мамац је одбачен и затражено је конструисање оружја, односно пројектила који би требао да неутралише противваздушну одбрану.
Ракета је ушла у оперативну употребу почетком 1994. Првобитно је била уграђена у авион Ф-4 Фантом. Временом, међутим, варијанте пројектила су прилагођене тако да одговарају за авионе Fighting Falcon, the Super Phantom, the F-16D Brakeet, and the F-161 Sufa.
Сваки израелски борбени авион качи по две ракете, по један пројектил испод сваког крила.Основна варијанта је намењена за лансирање из ваздуха, а постоје опције за лансирање са земље и мора. Док су унапређене верзије пројектила визуелно идентичне оригиналном, ИАФ тврди да су разлике између модела пројектованих толико фундаменталне да се могу посматрати као потпуно различите врсте пројектила“.
Данас, Делилах поседује способност да тражи, идентификује и кружио око мете. Способност кружења која се чешће повезује са беспилотним летелицама, даје оператеру пројектила могућност да изврши вишеструке прелазе преко мете пре него што изврши напад. Лутање, штавише, олакшава лоцирање камуфлираних или покретних циљева, као што су мобилне противваздушне и артиљеријске платформе.
Тактичко технички подаци
Делилах има дужину од 2,71 м, пречник тела 0,33 м и лансирну тежину од 185 кг. Ракета има максимални домет између 250-300 км и носи носивост између 30-54 кг.
Иако све варијанте имају турбомлазни мотор БС-175, варијанте које се лансирају са земље и брода су такође опремљене стартним мотором на чврсто гориво. Ако је Делилах слична другој израелској “лутајућој муницији” као што је израелска “Харпија”, можда ће бити у стању да кружи изнад мете и до неколико сати.Систем мења своју брзину између 0,3 и 0,7 маха да би продужио своје време кружењ над циљем.
Пројектил је вођен инерцијално и ГПС навигационим системима, а користи инфрацрвени трагач за снимање (ИИР) за термално навођење. Делилах користи технологију аутоматског праћења циља и двосмерну везу за пренос података која омогућава ракети да шаље и прима информације о лету и нишањењу до и од оператера, што је кључно средство за лутајућу муницију. Пројектил наводно има прецизност од 1 м ЦЕП.
Израел је први пут употребио ракету у борби у јулу и августу 2006. ИАФ је испалио пројектил Делилах из авиона Ф-16, гађајући конвој камиона за које се сумња да су превозили оружје из Сирије за Хезболах у Либану.