Индијско ваздухопловство мора да производи 35 до 40 борбених авиона годишње како би заменило своју застарелу флоту, изјавио је начелник ваздухопловства. Синг је нагласио хитну потребу за јачањем домаће производње авиона како би се осигурала оперативна спремност и самосталност у одбрани.
Начелник Индијског ваздухопловства Амар Прет Синг је изразио увереност у остварење овог циља замене до 40 борбених авиона годишње. Он је истакао да је такав циљ могућ у ангажовање домаћих производних капацитета. Hindustan Aeronautics Limited већ се обавезао да ће производити 24 авиона Tejas Mk1A годишње почев од следеће године. Такође је предложио да додатна подршка производних линија за Сухоје и потенцијално укључивање приватног сектора могу помоћи у испуњавању потребних бројева.
Он је подвукао да ће приоритет добијати локално произведена опрема чак и ако је њихов перформанс нешто нижи у поређењу са интернационалним алтернативама. Овај приступ у складу је са ширим циљем Индије да постигне самосталност у одбрамбеној производњи и смањи зависност од увоза из иностранства. Реч је о стратегији која се темељи на тези да Индија мора да се ослони на сопствене капацитете (“Самостална Индија”). “Да бисмо одржали продужени сукоб, морамо имати способност да обезбедимо стабилну снабдевеност оружјем и опремом,” упозорио је, додајући да би ослањање на стране добављаче могло представљати стратешки ризик у дуготрајним војним ангажманима. Индија и по квалитету и по квантитету каска за својим такмацима. Увек напомињемо односе са Пакистаном и Кином.Потреба за повећањем домаће производње долази у тренутку када IAF настоји да модернизује своју флоту и реши изазове повезане са застарелим инвентаром авиона. Tejas Mk1A, лаки вишенаменски борбени авион, кључна је компонента ове стратегије.