INDIJI TREBA 40 NOVIH AVIONA GODIŠNJE KAKO BI ZAMENILA ZASTARELU FLOTU, OSLONAC NA Tejas Mk1A

Indijsko vazduhoplovstvo mora da proizvodi 35 do 40 borbenih aviona godišnje kako bi zamenilo svoju zastarelu flotu, izjavio je načelnik vazduhoplovstva. Sing je naglasio hitnu potrebu za jačanjem domaće proizvodnje aviona kako bi se osigurala operativna spremnost i samostalnost u odbrani.

Načelnik Indijskog vazduhoplovstva Amar Pret Sing je izrazio uverenost u ostvarenje ovog cilja zamene do 40 borbenih aviona godišnje. On je istakao da je takav cilj moguć u angažovanje domaćih proizvodnih kapaciteta. Hindustan Aeronautics Limited već se obavezao da će proizvoditi 24 aviona Tejas Mk1A godišnje počev od sledeće godine. Takođe je predložio da dodatna podrška proizvodnih linija za Suhoje i potencijalno uključivanje privatnog sektora mogu pomoći u ispunjavanju potrebnih brojeva.

On je podvukao da će prioritet dobijati lokalno proizvedena oprema čak i ako je njihov performans nešto niži u poređenju sa internacionalnim alternativama. Ovaj pristup u skladu je sa širim ciljem Indije da postigne samostalnost u odbrambenoj proizvodnji i smanji zavisnost od uvoza iz inostranstva. Reč je o strategiji koja se temelji na tezi da Indija mora da se osloni na sopstvene kapacitete (“Samostalna Indija”). “Da bismo održali produženi sukob, moramo imati sposobnost da obezbedimo stabilnu snabdevenost oružjem i opremom,” upozorio je, dodajući da bi oslanjanje na strane dobavljače moglo predstavljati strateški rizik u dugotrajnim vojnim angažmanima. Indija i po kvalitetu i po kvantitetu kaska za svojim takmacima. Uvek napominjemo odnose sa Pakistanom i Kinom.

Potreba za povećanjem domaće proizvodnje dolazi u trenutku kada IAF nastoji da modernizuje svoju flotu i reši izazove povezane sa zastarelim inventarom aviona. Tejas Mk1A, laki višenamenski borbeni avion, ključna je komponenta ove strategije.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *