На Западу се о њему говори са најгнуснијим понижењем као тенку који је “стара канта”, који се лако уништава и коме купола лети у ваздух. На истоку се о њему говори са стахопоштовањем као тенку који је жилав и издржљив и који је одолео Javelinu i NLAW -тенк Т-72 модификација позната и као Б3М, негде се означава и као образац 2022 или Б4 у који су инжењери из Нижњег Тагила уткали модификације из искуства рата у Украјини.
Тенк Т-72Б3М био је први оклопник који је јурнуо био у оном познатом кретању на Кијев. Касине како је време одмицало појавлјивао се и код Харкова, Доњецка, али и повремено код Херсона. Био је виђен и код Запорожја.
Прича о Б3М је свакако занимљива јер се ради о серијси руких модификација које су започете прво са Б1, па онда са Б2, па Б3 које су виђене додуше у малом броју на истоку Украјине у рукама Армије ДНР. Неки су били и уништени.
Уочи рата у Украјини 2021. али и првој ратној паради 2022 године. На последњој паради 2022 кад је приказана званично стоји ознака Б3М, а ознака Б4 се повремено појављује.
Модификација Б3М настала је на основу искуства употребе тенкова Т-72 у Сирији у рату против џихадиста коју су донирани.
Војсци Башара ал Асада у рат против џихадиста послата су 2014/2015 63 тенка верзије Б-3 први пут.
Модификацију овог тенка у верзију Б3М извршио је произвођач “Уралвагонзавод” у Нижњем Тагилу у Сибиру. Јавности је тенк у верзији Б-3М приказан 2018 за време Тенковског биатлона на полигону Алабино у Подмосковљу.
Прве модернизоване тенкове Т-72 у верзији Б3М добио је Западни војни округ.
Када се гледа споља све је идентично као код старијих верзија тенка Т-72 са возачем напред, борбеним одљењем у средини погонским иза.
Посада је остала непромењена трочлана: возач, командири нишанџија.
Од модификација тенк има нову цев 2А46М5 калибра 125 мм способа да се из ње испаљује читав низ граната од потаклибарних до кумулативних као и ласерски вођене противтенковске ракете “Рефлекс” (NATO codename: AT-11 Sniper) .
Тенк је опремљен новим системом за управљање ватром, радио станицом за шифровани дигитални пренос гласа и података. Украјинци су анализом заробљеног тенка открили у њему нишански систем француске компаније Талес уместо руског СОСНА-У, али постоји и опција са руском СОСНА-У.
Опремом за шноркел вожњу за савлађивање мањих дубина.Тенк је добио исто додатни оклоп типа реликт. На боку се налазе велики равни ЕРА модули који су монтирани на индустријску гуму и дају јединствену целину у заштити.
Тенк поседује и систем активне заштите “Арена Е”, кога верзије тенка које су биле прве послате у Украјину нису имале.
Неке од напуштених примерака ових оклопњака запленила је била украјиснка армија и користи у борби против руске.
У тенк је угађен нови дизел мотор јачине 1.130 коњских снага oznake V-92S2F.
Тенковски мотор је добио нови систем хлађења и пречишћивач ваздуха уградњом нових филтера што му омогућава кориштење и у екстремно високим или на ниским температурама.
Трансмисија је аутоматска .
Међутим, на ове тенкове утицао је и рат у Украјини и масовна употреба дронова-камиказа. Најноија модификација односи се на монирање противкулулативних решетки како би се заштитила купола од противоклопних ракета типа Џевелин и дронова камиказа спреда, позади и активираењ изнад куполе која је упркос постављању нових типова оклопа и даље најрањивији део тенка.
Фактички купола тенка је постала кавез на гусеницама. Осим предњег дела тенка
Најновија конфигурација оклопне заштите за основни тенк Т-72Б3М где се види начин постављања противкумулативних решетки ради додатне заштите куполе и посебно моторног оделења, као и додавање реактивног оклопа на бочне странице тенка и велике мреже на задљи део која је удаљена од куполе да спречи сваки удар дрона кмаиказа, јер је уочено анализом да је највећи део руских тенкова погођен био управо у задњи део тенка док је гусеничар био у нападу или у маршу.