OVAKO PIRANA III SAVLAĐUJE VODENU PREPREKU NA POLIGONU! ZAŠTO SE OVO BORBENO OKLOPNO VOZILO SMATRA NAJBOLJIM NA SVETU!

Pirana III je oklopno borbeno vozilo točkaš koje proizvodi švajcarska frima MOWAG koja posluje u sklopu američke kompanije General Dynamics Land Systems. Stručnjaci za oklopna brobena vozila točkaše smatraju ga jednim od najboljih vozila na svetu jer je u celosti amfibijski i bez prethodne pripreme može da savlada vodenu prepreku prevozeći borbeno odeljenje pešadinaca, sa mogućnosšću otvaranja vatre za vreme prelaska vode.

Takođe vozilo je postalo prepoznatljivo i po tome što može da se koristi u skoro svim ekstremnim temperaturnim uslovima i savladava različite terene. Po svojoj elasičnosti i sposbnostima ne zaostaje nimalo za finskom Patrijom. Posebnost ovog točkaša je hidropneumatsko vešanje.

Konecepcija smeštaja vozila izgleda na sledći način:

Motorno odeljenje se nalazu u prednjem desnom delu vozila i potpuno je kapotirano. mesto vozača je napred sa leve strane i ima krovni ulaz sa poklopcem ispred koga se nalaze sprave za osmatranje. Iza vozača nalazi se mseto komandira vozila koji takođe ima svoj otovor sa poklopcem odozgo za ulazak sa turelicom sa osmatračkim spravama. Na centralnom delu nalazi se u zavisnosti od ponude daljinski upravljiva borbena stanica ili dvočlana kupola sa topom kalibra 30 mm.

FOTO: Televizija Front

Zadnji iskrcni deo namenjen je borbenom odeljenju. U unutrašnnjosti posada je okrenuta leđima bočnim pločama oklopnog tela vozila. Iznad zadnjeg dela na krovnoj ploči nalaze se dva pravougaona desantna otvora sa poklopcima koji se ovaraju ka bočnim stranama radi zaštite posade prilikom iskrcavanja. Na zadnjem delu vozila nalaze se vrata za izalz ukrnog dela posade. Zadnja ploča se može kao vrata otvoriti ili spustiti kao iskrcna platforma-rampa za izlazak.

Broj članova posade zavidi od verzije Pirane III od toga da li je u pitanju kopnena ili amfibijska varijanta. Maksmilano u ovo oklopno vozilo može da se smesti 13 članova posade, a zapremina iznosi 14 metara kubnih korisnog prostroa u samom oklopnjaku.

Ukupna težina oklopnjaka iznosi 5,5 tona korisnog tereta što omogućava da se na njega montira bilo koja kupola ili daljinski upravljiva borbena stanica bilo koga prooizvođača pa i kupolu sa topom kalibra 105 mm.

Vozilo je izrađeno od varenih čeličnih ploča koje omogućavaju zaštitu od metaka kalibra 7,62 mm,

Verzije Pirane III

Pirana III C oklopni transporter, amfibija. Osim ovog postoji komandno vozilo, komunikaciono, ambulantno, PVO sistem, Radarsko osmatračka stanica i samohodni top kalibra 105 mm . Oba vozila zbog svojih namena su konfiguracije 10h10.

Vatrena moć

U tekstu ćemo prikazati kupolnu verziju za ovo oklopno vozilo. Takva kupola je LAV-30. Naime u ovu dvočlansku kupolu ugrađen je top bušmaster Mk44 kalibra 30 mm sa dvostrukim hranjenjem i spregnutim mitranjezom kalibra 7,62 mm. Na kupoli su sa leve i desne bočne strane ugrađeni bacači dimnih kutija po četiri komada sa svak strane kalibra 76 mm. Brzina gađanja topa je 250 metaka u minuti. Efikasni domet pancirnim zrnom iznosi 1.500 m, sa razornim 3.000 m. Kupola je balistički zaštićena kalibra 7,62 mm se prednje i 14,5 mm sa rastojanja od 500 metara.

Ovo oklopno vozilo pokreće dizel motor Katerpilar C9 snage 294kW.

Oklop

Oklopno telo napravljeno je elektro varenjem pancirnih čeličnih limova. Posebna pažnja posvećena je balističkoj i protivminskoj zaštiti ugradnjom dodatnog oklopa spolja i protivrasprskavajućeg sloja unutar vozila. Osnovna balistička zaštita je na Nivou I STANAG 4569 zaštita vozila sa svih strana od streljačkog naoružanja kalibra 5,56 mm i 7,62 mm. ugradnjom dodatnog oklopa balistička zaštita se podiže na Nivo 4 zaštita vozila sa svih strana od pancirnog zrna kalibra 14,5 mm. Unutrašljost vozila oboložena je zaštitnom oblogom od parčadnog dejstva pri eventualnom proboju dodatnog i osnovnog oklopa. Osnovna zaštita od mina je na Nivou 2a sa dodatnim spolja montiranim protivminskim oklopom, nivo zaštite kod same eksplozije mine tako i kod mina sa pentratorom može se podivići na Nivo 3a/2b zaštita od eksplozije mine sa 8 kg TNT-a ispod točkova i 6 kg ispod vozila. Postoji i opcija ugadnje sistema aktivne zaštite kompanije SAAB.

Prikazano amfibijsko vozilo kao što se može videti i na snimku Televizije Front ima dva mehanički pokretana vodena džet propulzora, automatski upravljanim valobranom, urađajem za upravljanje sa dvostrukim krmilom, zaptivnim poklopcima žaluzima motora, sistemom za hlađenjem vodom i pumpama za izbacivanje prodrle vode. Priprema vozila za plovljenje se obavlja automatsko pritiskom na prekidač od strane vozala, preko pneumatskih izvršnih organa. Vozilo na vodenim preprekama postiže maksimalnu brzinu do 10 km na čas.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *