Има 3 мотора, што значи да је оптимизован за високо надзвучне, надзвучне и трансзвучне брзине
Оно што није усепло ни Русима ни Американцима, а први су кренули амбициозно у развој успело је Кинезима. Наиме, некако у исто време као пре 13 година када се појавио Ј-20 летећи змај први кинески ловац 5. генерације појавио се сада снимак лета првог кинеског ловца 6. генерације.
За само 12 година Народна Република Кина показала је да је способна да развије самостално ловац 6. генерације са чиме је почела будућност. Са овим чином зачепљена су уста свима онима који су иронично се спрдали са Кинезима, као змељи која копира све, па и авионе. Ко је имало сагледао реално слику и видео оно што су Кинези изнели делом на Сајму наоружања Партнер могао је да види реалност да је Кина одавно одмакла у ваздухопловству и да су ловци Ј-7, Ј-8 само далека прошлост.
China’s sixth-generation fighter ‘White Emperor’ has made its maiden flight, accompanied by a fifth-gen J-20. pic.twitter.com/Tf2LRJ24SI
— RT (@RT_com) December 26, 2024
Судећи према снимку на првом лету кинески ловац 6. генерације пратио је Ј-20. Сама његова појама била је веома импресивна и засенила је све војне вести које су се појавиле пред истек текуће 2024. године.
Кинески ловац је примећен како изводи свој први лет из седишта групе авиона у Ченгдуу (ЦАИГ), док је поред њега летео Ј-20 (варијанта са два седишта) као авион за потеру!
Дизајн Ченгдуа је тромоторни авион, док је дизајн конструкционог бироа Chengdu авион са два мотора. Дизајн Цхенгдуа је веома велик, док је дизајн Shenyang нешто мањи. Конструкција Chengdu има делта крило, док дизајн Shenyang има слепњено крило. Заједничка карактеристика је да оба дизајна немају вертикалне или хоризонталне стабилизаторе.
Прототип Shenyang извео је свој први лет 20. децембра. Јавности је приказан 26. децембра. Мао Цедонг је рођен 26. децембра 1893. године. Кина је објавила први снимак лета оба своја борбена авиона шесте генерације на његов рођендан.Млазни ловац 6. генерације је конструисан да буде „интегрисани како се наводи” свемирско-ваздушни ловац“ који може да лети суперсоничним брзинама и да делује у свемиру.
Chengdu прототип нове генерације има приврмени назив Ј-36 .
У питању је конструкција без вертикалног репа и крилима у облику дијаманта који је опремљен је напредном авиоником и стелт карактеристикама. Наводно летелица има велики унутрашњи одељак за оружје способан да носи више убојних средстава категорије ваздух-земља, ваздух-ваздух без угрожавања стелт карактеристика.
Шта знамо до сад о кинеском ловцу 6. генерације
🔸То је дизајн летећег крила без вертикалних контролних површина, што значи екстремни ниво стелтоснти
🔸Има 3 мотора, што значи да је оптимизован за високо надзвучне, надзвучне и трансзвучне брзине .
🔸У ваздушном рату следеће генерације, ракете ће маневрисати, а не толико сам ловац који је постао само платформа за ношење ракета.
🔸Овај ловац 6. генерације служиће као информативни центар за контролу и усмеравање стелт дронова, стварајући мрежу стелт ваздушних средстава са обиљем пројектила ваздух-ваздух (кинеска верзија мрежноцентричног рата).
Од осталих детаља утврђено је да се ради о карактеристичном тромоторним делта дизајном без репа, али само горњи део трупа има ДСИ усисник. Постоје и гласине да би могао бити опремљен са више мотора.
Чини се да бочна страна носа има бочни радар, као што се види на претходним моделима.
Постоји велики главни ИВБ и два кратка и плитка под-ИВБ. Са сваке стране задњег краја главног крила налази се пет контролних површина, од којих су све независне.
Међутим, постоје и они који сматрају да ово није ловац 6. генерације него регионални пројекат бомбардера/ударних ловца 5. генерације који се понекад назива Ј/Х-КСКС