Proizvodnja oklopnih vozila je veliki iskorak za svaku državu posebno oklopnih vozila točkaša. Ovo nije više rezervisano samo za SAD, Rusiju, Tursku, Evropu i pojedine azijske članice. Svoj prvi iskorak još 2018. godine imala je i afrička država Gana.
Pojava neobičnog robustnog oklopnog vozila velike visine, koji pomalo liči na hrvatska oklopna vozila sa početka građanskog rata 1991. HOT -hrvatski oklopni transporter ili kurdskih modifikacija iz rata sa islamskom državom, izazvala je salve smeha i pošalice.
Vojna parada da kojoj je predstavljeno vozilo pod imenom KA1802 KANTANKA digla je veliku prašinu, ali i sprdnju, da jedna afrička države može da proizvede svoje prvo oklopno vozilo.
Od tada je proteklo mnogo vode, ali ovo vozilo niti je ušlo u serijsku proizvodnju niti je odmaklo dalje od prototipa.
O samom vozilu se jako malo zna definisano je kao: “Napredni oklopni automobil sa laserskim daljinomerom”. Naoružanje čini teški mitraljez Broving kalibra 12,7 mm, bacači dimnih kutija.
Proizvođač ovog vozila je kave li ironije verska-javna organizacija Kristo Asafo i još par privatnih preduzeća iz prestonice Gane, Akre. Idejni tvorac je lider te organizacije Kvadvo Safo Katanka, doktor nauka, pronalazač, agronom, verski apostol i konstruktor oklopnih vozila.
Vozilo je izradio Centar za tehnološke izvrsnosti, a novo oklopno vozilo za Vojsku Gane promovisano je u paketu sa nekoliko proizvoda za domaćinstvo. Opisan kao napredno oklopno vozilo sa laserskim daljinomerom, pomalo budu sumlju jer nije prikazano ništa po čemu bi se ovo oklopno vozilo moglo smatrati naprednim niti laserski daljinomer.
O vozilu nema skoro nikakvih taktičko tehničkih karakteristika, osim što su data neka vizuelna zapažanja da je unutrašnjost oklopnog vozila tapacirana belom kozijom kožom, sedišta automobilska, vozilo poseduje klima uređaj i monitor, neki smtraju da je to klasčni LCD televizior. Na zadnjoj strani vozila nalazi se iskrcna rampa sa stepenicama sa leve i desne strane, a borbeno odeljenje ne mora sa se saginje niti da iskače, nego sa samo siđe niz stepenice.
Za podvozje uzeta je više osovinska šasija, verovatno nekog komercijalnog kamiona u verziji 8h8 na koji su postavljene zavarene čelične ploče. Neki navode da je šasija kineksa i ima veze sa sklapanjem nekih kineskih vozila i kompnenti u Gani uz kombinaciju sa lokalnim delovima
O konfiguraciji oklopne zaštite STANAG ne vredi ni govoriti jer je nepoznata. Prednji deo izgleda identično kao i kod ostalih oklopnih vozila, samo što je glomazan zbog motora koji je postavljen napred i koji omogućava dodatnu zaštitu sa čela. Na donjoj kosoj ploči nalaze se roletne za dovod vazduha do motora, što ukazuje na određeni raspored mašine. Motor je niže postavljen ngo što se misli.
Sama šasija ima četiri mosta, a prednja osovina značajno je pomerena napred. Predpostavka je da je u pitanju konfiguracija 8h8, međutim postoji predpostavka da su zadnje tri osovine zapravo pogonske kao i kod terenih vozila.
Oklopno telo je ogormno, dok se obično kod projekcije borebenih vozila, pa i točkaša teži ka nižoj silueti. Površina vozila je velika Koliko štiti oklop od municije i kog kalibra i delova granata to niko ne zna. U konstrukciji oklopa nije primenjnjno bilo ni varenje nego zakivci. Na bokovima se nalaze i puškarnice.
Posada je verovatno tročlana. Vozač se nalazi na levoj strani. Poklopac za njega je ogorman i u obliku je kutije. Na bokovima nalaze se vrata za vozača. Na suvozačevom mestu sedi komandir, koji nema svoj otvor, ali ima radio stanicu i monitor LCD televizor preko koga kontroliše nadzorne kamere
Sve u svemu, prilikom proizvodnje su izošljarili gotovo koliko autor pri pisanju ovog teksta 😉