Сарадња са западном одбрамбеном индустријом је прилично проблематична. Нуди производе високе вредности, а ипак наставља да “скида кајмак” одржавајући своје производе. Када потражња за њима опадне на светском тржишту, производња се смањује, што купце оставља без резервних делова, приморавајући их да пређу на нове системе.
У том погледу, прилично је индикативан пример Индије. Тако су тенкови Arjun Mk1A опремљени немачким моторима MB 838 Ка-501. Тренутно, војска не осећа несташицу, али у Немачкој је производња ових мотора смањена.
Слична ситуација је била и са француским ловцима Mirage 2000, чија је производња обустављена 2007. године. У условима значајног смањења броја ових летелица, земље кориснице доживљавају несташицу резервних делова намењених њима.
С тим у вези, у току су преговори о куповини ових ловаца из Грчке, где се налазе у складишту. Пре свега, авиони су потребни као „донатори“ резервних делова, иако се опционо и за обуку могу користити.
Очигледно је реч о могућој набавци 18 авиона Mirage 2000 EGM/BGM, које су повучене из употребе грчког ратног ваздухопловства у јануару 2022. године. Истовремено, већина њих је била већ одавно приземљена и подвргнута „канибализацији“. Истовремено 24 Mirage 2000-5EG/BG Mk 2 новије модификације и даље су у употреби у РВ Грчке.
Шта ће им одавно застарели кршеви-ловци Mirage 2000 !? Скупља ће им дара бити од мере !? Роправак и нови резервни делови ће им коштати као Светог Петра две кајгане !?
( Мр Пит & 12 ‘гуслача’)