BORSUK POLJSKI BREDLI ZA ODGOVOR NA RUSKI BMP-3 I NOVI PRATILAC TENKA K-2

Na vojnoj paradi koja se sprema u Varšavi podovom Dana oružanih snaga Poljske u čast pobede nad Sovjetskom vojskom 1920 godine osim tenkova M1A2 Abrams, Južnokorejskog K-2, Leoparda 2A4PL , VBR Himar, premijeru će imati i prvo domaće borbeno vozilo pešadije pod imenom Borsuk.

Na sajmu odbrane MSPO 2019 u Kielceu, poljska odbrambena industrija prvi put javnosti je predstavila prvo domaće gusenično borbeno vozilo pešadije iz porodice Borsuk.

Borsuk, proizvodi kompanija Polska Grupa Zbrojeniowa imala je za cilj da se zamene ostarela borbena vozila pešadije BMP-1 sovjetske proizvodnje koje je u naoružanju imala Poljska. Ta vozila se sredinom 2022. godine kada je krenuo rat kao vojna pomoć sva predata Ukrajini.

Cilj projekta je bio razvoj novog borbenog vozila pešadije (BVP) koje će delovati kao osnovna komponenta budućih mehanizovanih bataljona vojske Poljske. Borsuk je zamišljen na prati poljske tenkove K2, koji će postati deo mehanizovanih divizija poljske vojske.

Planirano je da novo oklopno vozilo ima taktičko-tehničke karakteristike, identičnim uslovima koji vladaju na savremenim ratištima, kao i najsavremeniju i najnapredniju tehnologiju amfibijskog vozila.

U periodu 2018-2019, prvo borbeno oklopno oklopno vozilo na gusenicama iz porodice Borsuk je bilo testirano, uglavnom u oblastima mobilnosti, voznih karakteristika, amfibijskih sposobnosti i balističke zaštite. Prvi izveštaji pokazali su da su prototipovi oklopnog transportera Borsuk na zadovoljavajući način prošli sve planirane testove.

FOTO: Shutterstock

Borsuk ima motor napred, kupolu u sredini i prostor za posadu u zadnjem delu vozila. Trup i kupola će obezbediti visok nivo zaštite od balističkih pretnji, kao i od eksplozija raketnih granata (RPG) i IED (improvizovanih eksplozivnih naprava). Borsuk je opremljena gumenim gusenicama ojačanim kompozitnim materijalima i čeličnim sajlama, zbog čega je njihova težina i do 50% manja, što takođe u velikoj meri doprinosi manjoj ukupnoj masi oklopnog vozila.

Vozilo odlikuje visoka pokretljivost i sposobnost svladavanja svih terenskih prepreka, uključujući i vodene i može da se koristiti u različitim klimatskim uslovima. Maksimalna brzina kretanja po asfaltnom putu je 65 km/h, dok je brzina plivanja 8 km/h.

Borbena masa osnovne verzije Borsuka iznosi 28 tona.

FOTO: Shutterstock

Naoružanje:

Na Borsuku je postavljena kupola ZSSV-30, koju je Poljska počela da razvija za oklopna vozila Rosomak (Patria AMV 8×8) i kao alternativu italijanskom Oto Melara hitfist-30P DUBS.

Daljinski upravljlivu borbenu stanicu ZSSV-30, su zajednički razvile poljske kompanije WB Electronics i HSW. Glavno naoružanje ove kupole predstavljaju automatski top Mk44 bushmaster  II  kalibra 30 mm, mitraljez UKM-2000 kalibra 7,62 mm i dva lansera protivtenkovskih raketa spike-LR koji su postavljeni na desnoj strani kupole.

Poljska planira nabavku 1.400 ovih borbenih vozila pešadije od čega će 1.000 primeraka biti izrađeno u osnovnoj verziji BVP, dok preostalih 400 biće specijalizovane verzije ovog borbenog vozila pešadije.

Od ostalih verzija predviđena su: izviđačka, komandna, medicinsko vozilo za evakuaciju GOTEM, vozilo za izvlačenje GEKON, vozila za praćenje kontaminiacije

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *