Приоритет
Према документима одобрење је формализовано писмом министра Рачмата Памбудија упућеном министру одбране Шафрију Шамсудину датума 29. августа. Овим актом, куповина носача и опреме неопходне за његово оперативно коришћење ушла је на листу приоритетних пројеката који могу да буду финансирани из иностранства.
Поред носача, одобрена су и средства за модернизацију хеликоптерске флоте: до 250 милиона долара за транспортне хеликоптере и до 300 милиона долара за хеликоптере опште намене. Иако се експлицитно не наводи, аналитичари сматрају да би већина ових летелица могла да буде распоређена на палуби „Гарибалдија“, трансформишући га у покретну ваздухопловну базу.
Носач авиона „Ђузепе Гарибалди“ изградила је фирма „Финкантијери“ (Fincantieri), а у строј је ушао 1985. године. Италијанска морнарица га је повукла из оперативне употребе у октобру 2024. након увођења новог десантног брода-носача хеликоптера ITS „Трст“ (Trieste). Током готово четири деценије службе, „Гарибалди“ је учествовао у бројним међународним мисијама, укључујући НАТО агресију на СРЈ (1999), и напад на Авганистан и Либију (2011).
Спецификације и потенцијалне модификације:
Депласман: 14.150 тона (пуни терет)
Дужина: 180,2 метра
Ширина: 33,4 метра
Погон: 4 гасне турбине LM2500 (81.000 КС), брзина преко 30 чворова
Палуба: Опремљена ски-јump рампом за полетање авиона са вертикалним/кратким полетањем и слетањем (V/STOL).
Капацитет: Могао је да носи до 18 авиона/хеликоптера (обично комбинација AV-8B Harrier II борбених авиона и SH-3D/AW101 хеликоптера).
Наоружање: Оригинално је имао лансере за противваздухопловне ракете „Аспиде“, топове OTO Melara 40mm и противподморничке торпеде.
Одбрана 17.000 острва
За Индонезију, која се састоји од преко 17.000 острва, овај носач представља стратешки алат за пројекцију силе у архипелагу и ширем Индо-Пацифику. Начелник Главног штаба морнарице, адмирал Мухамед Али, навео је да ће брод иницијално служити за „операције ван рата“ као што су хуманитарна помоћ, одговор на катастрофе и поморско патролирање, али је оставио отвореном опцију и за борбене мисије.
Током сајма одбране „Indodefence 2025“ у Џакарти, италијанска делегација предвођена бившим заповедником брода представила је планове за преправку „Гарибалдија“. Локална фирма „Републикорп“ (Republikorp) приказала је концептуални модел носача са два „острва“ (надградње) и масним моделима турских беспилотника Bayraktar TB3, што указује на потенцијалну будућу улогу носача као платформе за беспилотне летелице.
Ова аквизиција ставља Индонезију у ред мале групе југоисточноазијских земаља (уз Тајланд са носачем HTMS Chakri Naruebet) које имају такву капацитивност. То је јасан сигнал о јачању индонежанске морнарице и њеној одлучности да игра кључну улогу у одржавању безбедности и стабилности у региону.