На аеромитинг у Џухају представљен је нови кинески борбени беспилотни брод JARI-USV-A. Овај брод смо представили у кртким цртама, а сад пред собом имамо и његове карактеристике. Брод без посаде развијен је за вршење патрола на мору, извођење напада, противподморничка дејства, нападе и за потрагу и спасавање.
JARI-USV-A је тримаран који је развијен у Кини од стране China State Shipbuilding Corporation. На недавном митингу је представљен потенцијалним купцима. Обавља широк спектар мисија, а потпуно је аутономан. На брод се смештају и беспилотне летелице чија интергација је додатни плус за целокупан концепт.
Основне карактеристике:
- Дужина: 58 метара
- Ширина: 23 метра
- Газ: 4 метра
- Депласман: 500 тона
- Максимална брзина: 42 чвора
- Носивост: 70 тона
- Домет пловидбе: до 4000 миља
Опремљен је дизел-електричним погонским системом који му омогућава велике домете и брзину.
Наоружање:
JARI-USV-A има вишенаменски арсенал, укључујући митраљезе, противбродске и противваздушне ракете, као и торпеда. Универзални вертикални лансер омогућава лансирање различитих типова ракета.
Оно што брод чини нарочито корисним јесте координација са другим беспилотним средствима. Способан је да ради у тандему са беспилотним летелицама. На крми брода налази се платформа за пријем дронова хеликоптерског типа, што му пружа додатне могућности за надзор и претрагу великих морских површина. Треба истаћи да не говоримо о обичним квадрикоптерима већ летелицима већих габарита.ПРЕДНОСТ ТРИМАРАН КОНСТРУКЦИЈЕ
Оно што је главна карактеристика брода је што је упитању тримаран односно брод са три трупа. Ово пружа читав низ предности. Тримарани су веома стабилни захваљујући својој ширини и распоређености трупова, што их чини отпорнијим на превртање. Бочни трупови омогућавају стабилнију пловидбу у немирним водама, што је посебно важно за патролне јединице. Њихов хидродинамички дизајн смањује отпор воде, што омогућава тримаранима да остваре веће брзине уз мању потрошњу горива у односу на бродове са једним трупом.
Средишњи труп носи већину терета и опреме, док бочни трупови служе за стабилност, што омогућава више простора за складиштење. Широка и стабилна палуба пружа више простора за хеликоптерске платформе, дронове, или специјализоване системе, као што су вертикалне лансирне јединице, што тримаране чини идеалним за савремене морнаричке задатке. Многи тримарани имају мањи газ због дизајна трупова, што омогућава боље маневрисање у плитким водама, чинећи их практичним за обалне и приобалне операције.
JARI-USV-A представља значајан корак у кинеској технологији морских беспилотних система, посебно због своје модуларности и широког спектра могућих мисија.