NOVINA BTR-82 POSTAJE BTR-22: DODATA ZADNJA HIDRAULIČNA RAMPA

Pored čuvene haubice D-30 koja sada ima besposadnu verziju “Klever”, predstavljena je još jedna novina. Ruski transporter BTR-82 dobiće poboljšanu verziju. Najistaknutija promena je uvođenje zadnjeg izlaza, što poboljšava položaj desanta.

Čuveni BTR-82 dobija novu verziju. Najveća novina, koja je postala pravilo u većini armija sveta je hidraulična rampa na zadnjem delu vozila. Ovaj izlaz omogućava brži i lakši evakuaciju posade u kritičnim situacijama. Pored toga, vozilo je opremljeno dodatnim oklopom, što poboljšava zaštitu od projektila i eksplozija. Ova poboljšanja čine BTR-82 još efikasnijim u borbenim uslovima. Modifikovano vozilo sada nosi oznaku BTR-22. Ovaj model je odgovara izazovima savremene vojne operacije. Očigledno da su Rusi shvatili da su bočni izlazi loše rešenje, bez obzira što se BTR-82 cenjen transporter. BTR-22 kombinuje tradicionalne prednosti BTR-82 sa novim karakteristikama. Projekat je rezultat potreba za povećanom mobilnošću desanta i zaštitom. Ovakva vozila igraju ključnu ulogu u motorizovanoj pešadiji. To smo imali priliku da vidimo i tokom rata u Ukrajini, prilikom prodora. BTR 82 je izlazio na kraj i sa borbenim vozilom Bradley, a 2 BTR-82 su samostalno uništila oklopnu kolonu OSU u Kurskoj oblasti.

Ranije smo pisali i da je Glavna raketno-artiljerijska uprava Ministarstva odbrane Rusije izašla sa novim rešenjem za staru haubicu. Reč je o besposadnoj verziji samohodne haubice D-30 “Klever”. Ona je prvi put prikazana na ovogodišnjem forumu “Armija 2024”.

U ovoj verziji kompleks se unapred puni i postavlja na položaj za gađanje, dok je posada udaljena najmanje 550 metara. Ovaj novi sistem značajno unapređuje bezbednost jer posada ostaje zaštićena čak i u slučaju kontrabaterijske borbe.

GRAU je odlučio da napravi samohodnu haubicu, u pravom smislu te reči. Haubica je montirana na guseničarsku platformu. Sa njom se upravlja daljinski. Puni se i odlazi na vatrenu poziciju. Tvorci tvrde da operater ne mora da bude bliže od 550 metara.

Obe ove modifikacije su primer kako da se solidni, stariji, obrazci modernizuju na dobar način.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *