Иранска ратна морнарица извела је серију вежби у зони Персијског залива са употребом дронова у поморским операцијама напада и извиђања.
У извиђачким мисијама иранска ратна морнарица показала је завидну способност осматрања, тако што је на државној телевизији приказала тренутак када је дроном праћен амерички разарач који се налазио на пловидби Персијским заливом.
На објављеном снимку се види дрон “Абабаил 5” у осматрачкој мисији над америчким разарачем.
Footage shows the Iranian-made drone Ababil-5 tracking a US destroyer in the Persian Gulf during Iran's ongoing large-scale drone drill.
Follow us on Telegram: https://t.co/B3zXG73Jym pic.twitter.com/hTvRWm6X2M— Press TV (@PressTV) October 3, 2023
С друге стране Иран је приказао и борбено дејство дрона камиказе Араш домета 2.000 км који је на отвореном мору погидио мету-брод. Дрон је ласниран са другог брода и погодио је мету на отвореном мору.
For the first time, the world's longest-range suicide drone (2000 km) Arash was used on a sea target during the Iranian army's (Artesh) major drone exercise. pic.twitter.com/LzrRuuOmgg
— Iran Observer (@IranObserver0) October 4, 2023
„Араш-2“ је беспилотна летелица способна да долети до одређене мете и да је погоди директним поготком. Основна верзија оваквог УАВ-а је направљена да погађа стационарне циљеве са познатим координатама, док унапређена може да напада и покретне циљеве.
Дрон јима аеродинамичан труп са великим издужењем. У његовом централном делу је причвршћено троугласто крило. Репна јединица укључује само кобилицу. Укупна дужина трупа 4,5 м, распон крила – не више од 3,5-4 м. Тежина дрона је непозната.У репном делу трупа,са спољне стране уграђен је ваздушно хлађени мотор са потисним пропелером. Мотор за покретање на чврсто гориво је стављен испод трупа, који се ресетује након што остане без горива.
Клипни мотор ограничава максималну брзину, али је економичан и омогућава вам да повећате трајање и домет лета. Брзинске карактеристике Араш-2 су непознате. Дизајн оквира авиона указује на могућност тварања великих подзвучних брзина. Током вежби приказан је домет од око 1400 км. Према различитим проценама, максимални домет може да достигне 2 хиљаде км.
„Араш-2“ у основној верзији опремљен је аутопилотом, као и сателитским и инерцијалним навигационим системима. Уз помоћ оваквих уређаја, беспилотна летелица је у стању да са задатим координатама стигне до назначеног циља.
Беспилотна летелица је опремљена високоексплозивном фрагментационом бојевом главом тежина неколико десетинама килограма. Омогућава да се погоде различите зграде, укљ. заштићене, као и опрема и људство на отвореним површинама или у склоништима.