Француски произвођач авиона Dassault Aviation потписао је историјске споразуме са индијском компанијом Tata Advanced Systems Limited о производњи кључних делова ловца Rafale у Индији. Поред проблема услед губитка авиона, Индија остаје верна летелици, коју ће и производити.
Трупови авиона Rafale неће се производити само у Француској, већ у индијском Хајдерабаду, што потврђује стратешку сарадњу две земље у области одбране. Од 2028. године, индијски погони ће месечно састављати до два комплетна трупа за Rafale, укључујући, предњи део, централну секцију, задњи део и бочне облоге репа. До договора долази у деликатном тренутку, након обарања овог авиона у сукобу са Пакистаном. Tata Advanced Systems већ има искуства у производњи беспилотних летелица, ракета и радара, а сада постаје кључни играч у глобалној производњи ловаца 4.5 генерације.Произведени делови биће коришћени и за индијско ратно ваздухопловство и морнарицу, али и за извоз преко Dassault-а. Индија тако постаје део глобалне производне мреже Rafale. Овај пројекат је део споразума из 2016. када је Индија купила 36 Rafale-а, а Dassault се обавезао на инвестиције у индијску индустрију.
Ова иницијатива је повезана са недавним уговором вредним 7 милијарди евра за испоруку 26 палубних Rafale Marine (22 једноместа + 4 двоседа) за индијску морнарицу. Уговор укључује напредно наоружање (Meteor, Exocet, Astra, Rudram), обуку и симулаторе и локализацију проиводње одређених компоненти
Obzirom da im je kvalitet robe ispod kineske u istoj kategoriji, bilo bi dobro da se nasi Rafali proizvode u Francuskoj, kada ih vec placamo kao da su od zlata…
Kakve smo mi srece mi cemo dobiti rafale tata avione direkt iz Indije
Avione zamenjuju dronovi koji su mnogo jeftiniji, a jato dronova je nezaustavljivo. Sa razvojem veštačke inteligencije i minijaturizacijom dronova, avioni će postati zastarela tehnika.
Najveća mana Rafala je cena – ne vredi toliko na frontu koliko u novcu. Rafal nije loš, iako ga je moguće oboriti, isto kao što Suhoj Su-35S nije loš, iako su neki oboreni u dejstvima. Srbija je umesto Rafala trebala da uzme 14 polovnih aviona Miraž 2000-5 od Grčke (9 jednoseda i 5 dvoseda), napravljenih 2007. godine u slično vreme kao polovni hrvatski Rafali i sa istim naoružanjem kao oni (MICA v-v rakete) i sličnom elektronikom, oni mogu da lete još 20 godina, a Francuska je upitana i odobrila je njihovu eventualnu preprodaju iz Grčke za Srbiju. To bi verovatno koštalo oko 600 miliona evra (tj. petina aranžmana koji ide za nove Rafale). Zapravo, to bi i dalje trebalo uzeti, jer bi moglo da zameni naše stare Orlove jednog trenutka (Indija je Miraž 2000 koristila kao lovačko-bombardersku avijaciju).
Da su dobri mirazi, Grcka ih nebi nudila Indiji za rezervne delove. Na srecu nismo se opredelili za njih.
Proizvodnja rezervnih delova je prestala jer nema vise potraznje. Avioni izlaze iz resursa 2027 i Grcka gleda kako da ih se resi transferom u Ukrajinu jer to niko ne zeli da ih kupi.
Platiti za njih neku cifru, platiti obuku, sagraditi infrastrukturu samo za par godina koriscenja nema smisla.
Ti mirazi se ne nogu uporediti sa hrvatskim rafalima nikako,osim sto nose istu raketu Mica, sve ostalo je losijih performansi.
I kada bi se slucajno opredelili za kupovinu tih aviona, zasto bi nam Grci dali naoruzanje za njih kada im treba za njihove rafale?
Nidje veze
kako niđe? pa sve su to DRONOVI KAMIKAZE ,BEZ AMERIČKIH ŽRTAVA ,TAKO DA ODLIČAN POTEZ NATOa i Amerikanaca. Kad se umreže među sobom softverom ,pilot nije potreban nego operater negde u bunkeru koji pored naoružanog aviona i oružja kada ga potroši može da ga zaleti kao kamikaze u bilo koji cilj .dovoljno da ima 1/4 rezervoara da napravi štetu. pa kad se ohladi mesto a ono na delovima oznake 3. zemlje ..Tako da eto veze i to je tako i namenjeno ….počeli su i oni da misle unapred. Samo što ne može ni 1 Avion da premaši S 500 uz podršku PANCIR + TOR , protiv avionski+ dronovski raketni sistem i elektronsko ometanje . Sve nas ponovo vraćaju u nastavak 2 svetskog rata Vol.2
Sve se to mogli da ovaj nas vođa nije ucenjen
A za sve smo sami krivi. Nema nas dovoljno da bi bili jako trziste. Nemamo dece jer nase zene jure karijeru. Da nas ima desetak miliona bila bi druga prica. Jedna Holandija koja je velicine Vojvodine ima 30 miliona stanovnika.
šta će Srbiji RAFAL AVIONI ?? UOSTALOM ,BILO ŠTA ŠTO JE UMREŽENO SA NATO ,APSOLUTNO PRETVARA SVAKI ,NA PRIMER ,RAFAL U PBIČAN DRON KOJI LETI TAMO GDE GA ” AI” ŠOŠALJE A PILOT ILI BEZ ŠILOTA,MOGU SAMO DA PLAČU. Veće gluposti za Srbiju do sada nisam video….ako smo mi neutralni šta će nam onda NATO DRONOVI. KAD SE UMREŽE TU VIŠE NEMA KONTROLE OD STRANE VLASNIKA ..NEGO NATO KONTROLIŠE . PA ETO NAMA BUDUĆNOSTI NEVEROVATNE…IMA DA NAS RUSI POČISTE KO PRAŠINU SA KREDENCA …
koga ce bre Rusi da pociste?
…
cetiri godine se Putko glibi po nekim njivama na istoku Ukrajine!!!
…
kako stvari stoje, uskoro ima rujanima da pukne neka bombetina nasred crvenog trga
…
a sto se tice Rafala, kako to lepo rece jedan oficir, na dobro se covek lako navikne, posebno ako je novo
…
a ne one praistorijske letece kante MiG-29…
…
u NATO i EU!
…
to nam je jedini spas
…
Мој пријатељ је пре десетак година купио аутоматски компјутерски струг (цнц), велика машина (Америчка фирма ХАСС) а и велике паре је дао. Машина инсталирана, ради без грешке и после три или четри месеца одједном стане, фрка, дигнемо се из Ниша за Београд у представништво и после наше вике човек нам је лепо објаснио да рата није уплаћена и да су искључили машину преко ГПС-а.
У прву банку пребаци новац, зовемо телефоном, машина ради.Све иде преко сателита.
Исто је и са овим фамозним Рафалима, ако нас нато опет нагази, наши рафали неће успети ни да полете, једноставно ће их искључити преко сателита, жали Боже датих пара
ne razumes ti nista
…
to nisu nasi, nego NATO rafali
…
nasi ce da bidnu kad udjemo u NATO
..
inace, kakva je situacija sa ovim kantama od MiG-ova 29, uskoro ima da placamo braci Heruvatima da nam cuvaju nebo, hahahahaha
…
pa valjda ce vas kad vas NATO nagazi da brane vasa braca Rusi, hahahahhhah…
…
vi za to zivite, to vam je zivotni cilj, tome tezite, da vas BRANE …
…
oce k.
sto zali boze para, ima nasi pajloti da idu u Pariz na obuku, zajedno sa njima ima da ode citava bulumenta prateci bataljon, oficiri, politicari itd… ima da obilaze mulen ruz, da gledaju kako igraju one igracice… kan kan
…
posle kad se vrate ima da lete avionom iznad rodnog sela… vidi, mamo, tato, eve sam ja u rafala, letim iznad nashe stale i svinjca…
…
Никакве журбе није требало да буде. Имало је времена, МиГ 35 улази у серију следеће године, то је по свим критерумима била оптимална комбинација. Поред тога ту су и Кинези, чији авиони су деривати руске технологије која је нама много економичнија и ближа. Купити од Француске авионе поред оне бламаже 2018. је понижења за Србију, без да причамо о цени…је равна катастрофи. Подцењивање МиГ- а 29 долази само од ” добро образованих коментатора”.Ако је Рафал тако добар што није основни аион у НАТО, осам година није имао купце…